Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çağdaş sanatın tanımı.
Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi.
Konu ile ilgili tartışmalar.
|
|
2) |
Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması.
Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren).
Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları:
I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar.
II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları.
|
Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin. |
4) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı.
|
Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek. |
5) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet.
|
Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak. |
6) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık.
|
Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük. |
7) |
Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler.
|
Ödev 4 |
10) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II |
Ödev 5 |
12) |
Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projesi için fikir üretimi. |
Final Ödevine Hazırlık A |
14) |
Sunumlar ve tartışmalar. |
Final Ödevine Hazırlık B |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. |
|
2) |
Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. |
|
3) |
Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. |
|
4) |
Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. |
|
5) |
Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. |
|
6) |
İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. |
|
7) |
Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. |
|
8) |
Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir |
|
9) |
Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. |
|
10) |
Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |
|