Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Çağdaş sanatın tanımı.
Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi.
Konu ile ilgili tartışmalar.
|
|
2) |
Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması.
Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren).
Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
3) |
Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları:
I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar.
II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları.
|
Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin. |
4) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı.
|
Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek. |
5) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet.
|
Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak. |
6) |
Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık.
|
Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük. |
7) |
Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
8) |
Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri.
|
Okumalar haftalık olarak verilir. |
9) |
Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler.
|
Ödev 4 |
10) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
11) |
Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II |
Ödev 5 |
12) |
Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. |
Okumalar haftalık olarak verilir. |
13) |
Final projesi için fikir üretimi. |
Final Ödevine Hazırlık A |
14) |
Sunumlar ve tartışmalar. |
Final Ödevine Hazırlık B |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|