POV4352 Contemporary Photography PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4352 Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders son 40 yılda modern sanat ile çağdaş sanat kavramlarının ayrışma sürecini incelemeyi amaçlar. Dersin diğer bir amacı da çağdaş fotoğraf uygulamalarını kişinin kendi fotoğraf uygulamalarındaki deneyimiyle birleştirmesi ve kavramların görsel deneyimlerle ilişkisini sorgulamasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çağdaş sanat kavramını tanımlamak ve betimler.
2. Çağdaş sanat uygulamaları hakkında bilgi gösterir.
3. Çağdaş sanat uygulamalarının teorik arka planını yorumlar.
4. Küresel ve yerel çağdaş sanat uygulamalarını karşılaştırır.
5. Sosyal, kültürel ve kişisel deneyimleri çağdaş sanatın dili aracılığı ile iletme olanaklarını tartışır.
6. Çağdaş sanatın çok katmanlı anlatı yapıları ve formlarında kendi konseptlerini uygulama becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Çağdaş fotoğrafçıların genellikle metinlerarası ve daha mikro ve kimlik odaklı olan işleri, çağdaş fotoğraf kavramı ile yaratılan anlatılar bağlamında analiz edilecektir. 1970’lerden bu yana çağdaş sanatla birlikte değişim geçiren çağdaş fotoğraf pratiklerine odaklanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş sanatın tanımı. Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi. Konu ile ilgili tartışmalar.
2) Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması. Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren). Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları: I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar. II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları. Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin.
4) Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı. Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek.
5) Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet. Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak.
6) Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık. Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük.
7) Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. Okumalar haftalık olarak verilir.
8) Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler. Ödev 4
10) Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II Ödev 5
12) Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Final projesi için fikir üretimi. Final Ödevine Hazırlık A
14) Sunumlar ve tartışmalar. Final Ödevine Hazırlık B

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Cotton, C. (2009). The photograph as contemporary art. London New York, N.Y: Thames & Hudson.
2. Marien, M. (2006). Photography : a cultural history. London: Laurence King.
Diğer Kaynaklar: 1. Costello, D. & Iversen, M. (2010). Photography after conceptual art. Chichester, West Sussex, UK Malden, MA, USA Great Britain: Wiley-Blackwell Association of Art Historians.
2. Smith, T. (2009). What is contemporary art. Chicago: The University of Chicago Press.
3. Szarkowski, J. (2007). The photographer's eye. New York: Museum of Modern Art.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 5 6 30
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.