POV4352 Contemporary Photography PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4352 Çağdaş Fotoğraf Uygulamaları Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. ORHAN CEM ÇETİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders son 40 yılda modern sanat ile çağdaş sanat kavramlarının ayrışma sürecini incelemeyi amaçlar. Dersin diğer bir amacı da çağdaş fotoğraf uygulamalarını kişinin kendi fotoğraf uygulamalarındaki deneyimiyle birleştirmesi ve kavramların görsel deneyimlerle ilişkisini sorgulamasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Çağdaş sanat kavramını tanımlamak ve betimler.
2. Çağdaş sanat uygulamaları hakkında bilgi gösterir.
3. Çağdaş sanat uygulamalarının teorik arka planını yorumlar.
4. Küresel ve yerel çağdaş sanat uygulamalarını karşılaştırır.
5. Sosyal, kültürel ve kişisel deneyimleri çağdaş sanatın dili aracılığı ile iletme olanaklarını tartışır.
6. Çağdaş sanatın çok katmanlı anlatı yapıları ve formlarında kendi konseptlerini uygulama becerisini geliştirir.

Dersin İçeriği

Çağdaş fotoğrafçıların genellikle metinlerarası ve daha mikro ve kimlik odaklı olan işleri, çağdaş fotoğraf kavramı ile yaratılan anlatılar bağlamında analiz edilecektir. 1970’lerden bu yana çağdaş sanatla birlikte değişim geçiren çağdaş fotoğraf pratiklerine odaklanılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çağdaş sanatın tanımı. Modern sanat uygulamaları ile ilişkisi. Konu ile ilgili tartışmalar.
2) Çağdaş fotoğraf uygulamalarının tanımı ve açıklaması. Konu ile ilgili erken tartışmalar (1970’lerden itibaren). Fotoğraf ile ilgili modern ve postmodern uygulamalar. Okumalar haftalık olarak verilir.
3) Fotoğraf, ve çağdaş sanatın aracıları: I. Sanatın aracıları hakkında temel bilgiler: Müzeler, teşhir, pazarlar. II. Çağdaş fotoğraf ve çağdaş sanatın aracıları içinde uygulamaları. Sunuş: Çağdaş bir sanatçıyı analiz edin.
4) Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-I: Avangardlar ve fotoğraf deneyimleri. Fotoğrafta avangard anlatı tarzı. Ödev I: Avangardların sanatsal deneyimlerini taklit etmek.
5) Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-II: Fotoğrafın sosyal kullanımı ve kimlik sorgulaması. Fotoğrafta etnisite ve cinsiyet. Ödev 2: Fotoğrafı kullanarak kendi deneyimlerinin anlatısını yaratmak.
6) Çağdaş-öncesi örnekler ve fotoğraf tartışmaları-III: Yakınsayan medya ve sanatsal deneyimle ilişkisi. Fotoğraf uygulamalarında metinlerarasılık. Ödev 3: Metin ve fotoğraflar içeren görsel bir günlük.
7) Temalar / Kimlik ve Beden - Cindy Sherman, Nan Goldin, Nobuyashi Araki’nin işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. Okumalar haftalık olarak verilir.
8) Temalar / Yer - Andreas Gursky, Hilda and Bernd Becher, Thomas Struth’un işlerinden örnekler ve eleştirilmeleri. Okumalar haftalık olarak verilir.
9) Temalar / Zaman - Gerard Richter, Hans Peter Feldman’ın işlerinden örnekler. Ödev 4
10) Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-I Okumalar haftalık olarak verilir.
11) Çağdaş Fotoğrafın Güncel Konuları-II Ödev 5
12) Türkiye’de Çağdaş Fotoğraf. Okumalar haftalık olarak verilir.
13) Final projesi için fikir üretimi. Final Ödevine Hazırlık A
14) Sunumlar ve tartışmalar. Final Ödevine Hazırlık B

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Cotton, C. (2009). The photograph as contemporary art. London New York, N.Y: Thames & Hudson.
2. Marien, M. (2006). Photography : a cultural history. London: Laurence King.
Diğer Kaynaklar: 1. Costello, D. & Iversen, M. (2010). Photography after conceptual art. Chichester, West Sussex, UK Malden, MA, USA Great Britain: Wiley-Blackwell Association of Art Historians.
2. Smith, T. (2009). What is contemporary art. Chicago: The University of Chicago Press.
3. Szarkowski, J. (2007). The photographer's eye. New York: Museum of Modern Art.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Sunum 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 5 6 30
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 127

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.