POV4355 Advertising PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İŞLETME YÖNETİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4355 Reklam Fotoğrafçılığı Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri reklam fotoğrafçılığının teknik yönleri ile tanıştırmayı ve onlara bilgilerini uygulamaya geçirirken yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlar.
2. Janrdaki çeşitli uygulamaları belirler.
3. Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinir.
4. Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık gösterir.
5. Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi gösterir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik yönleriyle meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvirin dayandığı öğeler arasında kümeler, still life ve modeller, ayrıca kamera, film ve ışık sistemlerinin grameri, ve güzel sanatlara, ticari uygulamalara ve editoryal alanlara yönelik kontrollü görüntülerin üretimi vardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak
2) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 1
3) Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak Ödevler üzerine çalışma.
4) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 2
5) Kompozisyon kuralları I Ödevler üzerine çalışma.
6) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 3
7) Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak. Ödevler üzerine çalışma.
8) Vize sunumları Sunum üzerine çalışma.
9) Konuk Fotoğrafçı Ödevler üzerine çalışma.
10) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 4
11) Reklam Fotoğrafı. Yaratıcı fikirden baskıya üretim Süreçleri. Reklamda fotoşop kaynaklarının kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
12) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 5
13) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödevler üzerine çalışma.
14) Final Çalışması Final Ödevine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Marshall, H. (1989). Art-directing photography. Oxford: Phaidon.
2. Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub.
Diğer Kaynaklar: Other sources may include:

1. www.ilford.com
2. www.sinar.com
3. www.ar-studio.com/Portfolios/
4. www.jimappleton.com/Ads-01.htm
5. www.ericmeola.com
6. www.the-lightbox.com/Marketing/
7. www.grafixoncall.com/Photography.html
8. www.studiohl.gr/
9. meta4sapporo.com/english/top.html
10. www.bga-photo.co.uk/index2.html
11. www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html
12. www.5thfloorstudios.com/commercial.html
13. www.mira.com
14. www.picturesque.com
15. freestockphotos.com
16. www.photosource.com
17. Creative options (1996) New York:American Showcase.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İşletme yönetimi alanında edindiği teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin yönetim fonksiyonlarını kullanabilme yeteneğine sahip olur ve yeni yönetim tekniklerini takip eder.
3) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
4) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
5) Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
6) İşletmenin finansal analizini yaparak finansal sorunlarına çözüm önerileri getirir.
7) İşletmenin insan kaynaklarını işletme amaçları doğrultusunda verimli biçimde çalışmasını ve gelişmesini sağlar.
8) Üretim ve pazarlamanın temel işlevlerini bir bütün olarak kavrar, yeni üretim ve pazarlama tekniklerini uygular.
9) İşletmelerde maliyet hesaplamalarını yapar, muhasebe kayıtlarını tutar, mali tabloları hazırlar ve yorumlar.
10) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
11) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. 2