POV4355 Advertising PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4355 Reklam Fotoğrafçılığı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri reklam fotoğrafçılığının teknik yönleri ile tanıştırmayı ve onlara bilgilerini uygulamaya geçirirken yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlar.
2. Janrdaki çeşitli uygulamaları belirler.
3. Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinir.
4. Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık gösterir.
5. Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi gösterir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik yönleriyle meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvirin dayandığı öğeler arasında kümeler, still life ve modeller, ayrıca kamera, film ve ışık sistemlerinin grameri, ve güzel sanatlara, ticari uygulamalara ve editoryal alanlara yönelik kontrollü görüntülerin üretimi vardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak
2) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 1
3) Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak Ödevler üzerine çalışma.
4) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 2
5) Kompozisyon kuralları I Ödevler üzerine çalışma.
6) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 3
7) Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak. Ödevler üzerine çalışma.
8) Vize sunumları Sunum üzerine çalışma.
9) Konuk Fotoğrafçı Ödevler üzerine çalışma.
10) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 4
11) Reklam Fotoğrafı. Yaratıcı fikirden baskıya üretim Süreçleri. Reklamda fotoşop kaynaklarının kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
12) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 5
13) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödevler üzerine çalışma.
14) Final Çalışması Final Ödevine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Marshall, H. (1989). Art-directing photography. Oxford: Phaidon.
2. Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub.
Diğer Kaynaklar: Other sources may include:

1. www.ilford.com
2. www.sinar.com
3. www.ar-studio.com/Portfolios/
4. www.jimappleton.com/Ads-01.htm
5. www.ericmeola.com
6. www.the-lightbox.com/Marketing/
7. www.grafixoncall.com/Photography.html
8. www.studiohl.gr/
9. meta4sapporo.com/english/top.html
10. www.bga-photo.co.uk/index2.html
11. www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html
12. www.5thfloorstudios.com/commercial.html
13. www.mira.com
14. www.picturesque.com
15. freestockphotos.com
16. www.photosource.com
17. Creative options (1996) New York:American Showcase.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3