POV4355 Advertising PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4355 Reklam Fotoğrafçılığı Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DELIZIA FLACCAVENTO
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencileri reklam fotoğrafçılığının teknik yönleri ile tanıştırmayı ve onlara bilgilerini uygulamaya geçirirken yardımcı olmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Reklam fotoğrafını tarihsel uygulamaları içinde anlar.
2. Janrdaki çeşitli uygulamaları belirler.
3. Stüdyoda ve dış mekanda reklam fotoğrafı uygulama becerisi edinir.
4. Reklam fotoğrafının pratik konularının kullanımında ustalık gösterir.
5. Reklam amaçlarıyla ilgili üretim sonrası yazılımlar kullanma becerisi gösterir.

Dersin İçeriği

Öğrenciler stüdyo ortamında fotoğrafik tasvirin teknik yönleriyle meşgul olacaklar. Fotoğrafik tasvirin dayandığı öğeler arasında kümeler, still life ve modeller, ayrıca kamera, film ve ışık sistemlerinin grameri, ve güzel sanatlara, ticari uygulamalara ve editoryal alanlara yönelik kontrollü görüntülerin üretimi vardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Reklam fotoğrafının, yerin, araçların ve tekniklerin reklamcılık özelliklerini anlamak
2) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 1
3) Stüdyo fotoğrafının kuralları Reklam fotoğrafında kullanılan araçlar Işık yardımıyla duygudurumu yaratmak Ödevler üzerine çalışma.
4) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 2
5) Kompozisyon kuralları I Ödevler üzerine çalışma.
6) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 3
7) Kompozisyon kuralları II. Görüş açısı ve çekim planları Klasik bir kampanya yaratmak. Ödevler üzerine çalışma.
8) Vize sunumları Sunum üzerine çalışma.
9) Konuk Fotoğrafçı Ödevler üzerine çalışma.
10) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 4
11) Reklam Fotoğrafı. Yaratıcı fikirden baskıya üretim Süreçleri. Reklamda fotoşop kaynaklarının kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
12) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödev 5
13) Öğrenci işlerinin eleştirisi Ödevler üzerine çalışma.
14) Final Çalışması Final Ödevine Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Marshall, H. (1989). Art-directing photography. Oxford: Phaidon.
2. Salomon, Allyn (1982) Advertising photography. New York: American Photographic Book Pub.
Diğer Kaynaklar: Other sources may include:

1. www.ilford.com
2. www.sinar.com
3. www.ar-studio.com/Portfolios/
4. www.jimappleton.com/Ads-01.htm
5. www.ericmeola.com
6. www.the-lightbox.com/Marketing/
7. www.grafixoncall.com/Photography.html
8. www.studiohl.gr/
9. meta4sapporo.com/english/top.html
10. www.bga-photo.co.uk/index2.html
11. www.photographe-de-mode.com/photos-de-mode-couleur.html
12. www.5thfloorstudios.com/commercial.html
13. www.mira.com
14. www.picturesque.com
15. freestockphotos.com
16. www.photosource.com
17. Creative options (1996) New York:American Showcase.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 50
Ara Sınavlar 1 % 10
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.