Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programına genel bakış. İşlenmiş görüntü örneklerine bakma. “Alet Kutusu”na genel bakış.
|
|
2) |
Alet Kutusu: seçim ve maskeleme. Dosya açma esasları, çözünürlük. Ekleme yapma, dosya formatları ve boyutlandırma.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Katmanlarla çalışma I: Katman ilişkilendirmesi, katman maskeleme, ayar katmanları. |
Ödev 1 |
4) |
Katmanlarla çalışma II: Alfa kanalı, katman adaptasyon çeşitleri. |
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Renk: renk kipleri, renk uzayları, renk kanalları, görüntüleri düzeltme, renk dengesi, renk doygunluğu, renk yoğunluğu, renk seviyesi ve çubuklu çizelge kullanımı.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödev 2 |
6) |
Boyama, fırçalar, geçiş araçları, doldurma ve çizgi seçimleri, ve katmanlar.
Sunum: Vize projesi gelişimi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Rötuş, eritme komutu, biçim değiştirme, kopyalama damgası, yama aracı, bulandırma ve keskinleştirme.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Vektörel şekiller, şekil çizme, işleme ve yönetme. |
Ödev 3 |
9) |
Ham fotoğraf biçimiyle çalışma, “camera raw” eklentisi, görüntü geliştirme ve düzeltme. Adobe Bridge ve Lightroom kullanımı, görüntü dosyalarını düzenleme ve portfolyo oluşturma.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Yüksek dinamik aralık, birleştirme ve ton eşlemesi, ton sıkıştırma ve detayları ortaya çıkarma. |
Ödev 4 |
11) |
Panoramik fotoğraf, panoramik üçayak kafası kullanımı, birleştirme, ekleme ve ton eşlemesi. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
12) |
Manipulasyon, farklı fotoğraf parçalarını bir araya getirmek, maske ve fırça kullanımı |
Final projelerine başlanması. |
13) |
Sunum: Final projelerinde kaydedilen gelişmeler. |
Sunum üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri sunumları. |
Sunum üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
4 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
4 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
4 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |