Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programına genel bakış. İşlenmiş görüntü örneklerine bakma. “Alet Kutusu”na genel bakış.
|
|
2) |
Alet Kutusu: seçim ve maskeleme. Dosya açma esasları, çözünürlük. Ekleme yapma, dosya formatları ve boyutlandırma.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Katmanlarla çalışma I: Katman ilişkilendirmesi, katman maskeleme, ayar katmanları. |
Ödev 1 |
4) |
Katmanlarla çalışma II: Alfa kanalı, katman adaptasyon çeşitleri. |
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Renk: renk kipleri, renk uzayları, renk kanalları, görüntüleri düzeltme, renk dengesi, renk doygunluğu, renk yoğunluğu, renk seviyesi ve çubuklu çizelge kullanımı.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödev 2 |
6) |
Boyama, fırçalar, geçiş araçları, doldurma ve çizgi seçimleri, ve katmanlar.
Sunum: Vize projesi gelişimi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Rötuş, eritme komutu, biçim değiştirme, kopyalama damgası, yama aracı, bulandırma ve keskinleştirme.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Vektörel şekiller, şekil çizme, işleme ve yönetme. |
Ödev 3 |
9) |
Ham fotoğraf biçimiyle çalışma, “camera raw” eklentisi, görüntü geliştirme ve düzeltme. Adobe Bridge ve Lightroom kullanımı, görüntü dosyalarını düzenleme ve portfolyo oluşturma.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Yüksek dinamik aralık, birleştirme ve ton eşlemesi, ton sıkıştırma ve detayları ortaya çıkarma. |
Ödev 4 |
11) |
Panoramik fotoğraf, panoramik üçayak kafası kullanımı, birleştirme, ekleme ve ton eşlemesi. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
12) |
Manipulasyon, farklı fotoğraf parçalarını bir araya getirmek, maske ve fırça kullanımı |
Final projelerine başlanması. |
13) |
Sunum: Final projelerinde kaydedilen gelişmeler. |
Sunum üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri sunumları. |
Sunum üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|