Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programına genel bakış. İşlenmiş görüntü örneklerine bakma. “Alet Kutusu”na genel bakış.
|
|
2) |
Alet Kutusu: seçim ve maskeleme. Dosya açma esasları, çözünürlük. Ekleme yapma, dosya formatları ve boyutlandırma.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Katmanlarla çalışma I: Katman ilişkilendirmesi, katman maskeleme, ayar katmanları. |
Ödev 1 |
4) |
Katmanlarla çalışma II: Alfa kanalı, katman adaptasyon çeşitleri. |
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Renk: renk kipleri, renk uzayları, renk kanalları, görüntüleri düzeltme, renk dengesi, renk doygunluğu, renk yoğunluğu, renk seviyesi ve çubuklu çizelge kullanımı.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödev 2 |
6) |
Boyama, fırçalar, geçiş araçları, doldurma ve çizgi seçimleri, ve katmanlar.
Sunum: Vize projesi gelişimi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Rötuş, eritme komutu, biçim değiştirme, kopyalama damgası, yama aracı, bulandırma ve keskinleştirme.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Vektörel şekiller, şekil çizme, işleme ve yönetme. |
Ödev 3 |
9) |
Ham fotoğraf biçimiyle çalışma, “camera raw” eklentisi, görüntü geliştirme ve düzeltme. Adobe Bridge ve Lightroom kullanımı, görüntü dosyalarını düzenleme ve portfolyo oluşturma.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Yüksek dinamik aralık, birleştirme ve ton eşlemesi, ton sıkıştırma ve detayları ortaya çıkarma. |
Ödev 4 |
11) |
Panoramik fotoğraf, panoramik üçayak kafası kullanımı, birleştirme, ekleme ve ton eşlemesi. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
12) |
Manipulasyon, farklı fotoğraf parçalarını bir araya getirmek, maske ve fırça kullanımı |
Final projelerine başlanması. |
13) |
Sunum: Final projelerinde kaydedilen gelişmeler. |
Sunum üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri sunumları. |
Sunum üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. |
3 |
2) |
Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının
ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. |
2 |
3) |
İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak.
|
1 |
4) |
Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. |
3 |
5) |
Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. |
2 |
6) |
Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. |
2 |
7) |
Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
8) |
İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek.
|
2 |
9) |
Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. |
2 |
10) |
Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
3 |