Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders programına genel bakış. İşlenmiş görüntü örneklerine bakma. “Alet Kutusu”na genel bakış.
|
|
2) |
Alet Kutusu: seçim ve maskeleme. Dosya açma esasları, çözünürlük. Ekleme yapma, dosya formatları ve boyutlandırma.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Katmanlarla çalışma I: Katman ilişkilendirmesi, katman maskeleme, ayar katmanları. |
Ödev 1 |
4) |
Katmanlarla çalışma II: Alfa kanalı, katman adaptasyon çeşitleri. |
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Renk: renk kipleri, renk uzayları, renk kanalları, görüntüleri düzeltme, renk dengesi, renk doygunluğu, renk yoğunluğu, renk seviyesi ve çubuklu çizelge kullanımı.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödev 2 |
6) |
Boyama, fırçalar, geçiş araçları, doldurma ve çizgi seçimleri, ve katmanlar.
Sunum: Vize projesi gelişimi. |
Ödevler üzerine çalışma. |
7) |
Rötuş, eritme komutu, biçim değiştirme, kopyalama damgası, yama aracı, bulandırma ve keskinleştirme.
Sunum: Vize projesi gelişimi.
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Vektörel şekiller, şekil çizme, işleme ve yönetme. |
Ödev 3 |
9) |
Ham fotoğraf biçimiyle çalışma, “camera raw” eklentisi, görüntü geliştirme ve düzeltme. Adobe Bridge ve Lightroom kullanımı, görüntü dosyalarını düzenleme ve portfolyo oluşturma.
|
Ödevler üzerine çalışma.
|
10) |
Yüksek dinamik aralık, birleştirme ve ton eşlemesi, ton sıkıştırma ve detayları ortaya çıkarma. |
Ödev 4 |
11) |
Panoramik fotoğraf, panoramik üçayak kafası kullanımı, birleştirme, ekleme ve ton eşlemesi. |
Ödevler üzerine çalışma.
|
12) |
Manipulasyon, farklı fotoğraf parçalarını bir araya getirmek, maske ve fırça kullanımı |
Final projelerine başlanması. |
13) |
Sunum: Final projelerinde kaydedilen gelişmeler. |
Sunum üzerine çalışma. |
14) |
Final projeleri sunumları. |
Sunum üzerine çalışma. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|