İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4513 | Editoryal Fotoğrafçılık | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, tamamlamak istedikleri projeleri olan ileri seviye fotoğraf öğrencilerine yöneliktir. Amaç, fotoğraf konusunda eksik olunan yönleri tamamlamaktır. Her hafta alıştırmalar verilir. Çoğumuz için self-promotion ve proje yazımı yaratıcı sürecin en zor kısmıdır. Hafta hafta yapılacak sunumlarda görüntülerin edit edilmesi, statement yazımı, web sayfası yapmak, mükemmel portfolyo gibi konular ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Editoryal fotoğrafın temel prensiplerinin anlar. 2. Editoryal fotoğraf çekme alıştırmaları doğrultusunda mevcut fotoğraf makinelerinin tüm özelliklerine hakim olur. 3. Farklı kamera seçeneklerinin son görüntüyü nasıl etkilediğine hakim olur. 4. Bilgisayarın editoryal fotoğrafla ilgili değişkenlerini anlar. 5. Mevcut son teknolojileri ve fotoğrafla ilişkilerini anlar. 6. Kendi projelerinden yola çıkarak arka plan, basit ışıklandırma teknikleri ve ses kayıt seçeneklerini ele alabilir. 7. Kendi özgün sesini oluşturma, editing tekniklerini geliştirir ve farklı işler çıkarır. 8. Dergi fotoğrafçılığına yeni bir yaklaşım getirir. |
Bu ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilere editoryal fotoğrafçılık, haber fotoğrafçılığı, belgesel fotoğrafçılığı kavramları anlatılır ve çeşitli medya araçlarının bir editoryal fotoğrafçı olarak kullanımı öğretilir. Bu bölümde klasik ve güncel örnekler tanıtılır ve öğrencilerin işleri ile karşılaştırılır. İkinci bölüm ise öğrencilerin pratik becerilerini, ekipman kullanımlarını, insanlarla, medyayla ve iş dünyasıyla sosyal ilişkilerini geliştirmelerini hedefler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş, ilk örnekler ve tartışma. | |
2) | Doğu-Batı: Fotoğrafik yaklaşımlar. | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Toplumsal manzaraları fotoğraflamak. Editoryal fotoğrafın kurucu isimlerden örnekler. | Ödev 1 |
4) | Geleneksel editoryal fotoğraf. Fotomuhabirliğin tarihi. | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Dergilere yönelik çekim yapmak. Etkin bir portfolio nasıl hazırlanır. | Ödev 2 |
6) | Editoryal fotoğrafa uygun ekipman, en uygun makine ve ışık. | Ödevler üzerine çalışma. |
7) | Belgesel hayat. Öğrencileri uzun dönemli bir belgesel projesine motive etmek. | Ödev 3 |
8) | Etkin kurgulama. | Ödevler üzerine çalışma. |
9) | Sektörle iletişim. Ticari işler olarak editoryal projeler. | Ödev 4 |
10) | Ticari editing. | Ödevler üzerine çalışma. |
11) | Editoryal projeleri sözlü sunumlarla savunmak. | Ödev 5 |
12) | İleri editorial ve ticari editing. | Ödevler üzerine çalışma. |
13) | Freelance fotoğrafçı olarak iş almak ve kişisel web sitesi yapmak. | Final Ödevi A |
14) | Son sunumlar. | Final Ödevi B |
Ders Notları / Kitaplar: | Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Berger, J. (2008). Ways of seeing. London: Penguin. 2. Janus, E. & Lambert, M. (1998). Veronica's revenge : contemporary perspectives on photography. Switzerland Zurich New York New York City: LAC Scalo Distributed in North America by D.A.P. 3. Stahel, U. (2003). Well, what is photography? : a lecture on photography on the occasion of the 10th anniversary of Fotomuseum Winterthur. Winterthur, Switzerland Zurich: Fotomuseum Winterthur Scalo. 4. Wells, L. (2009). Photography : a critical introduction. London New York: Routledge. Other resources and artists' books may include: 1. Ara Guler (Ed.Tavlas,Nezih). Fotocep, 2010. 2. Henri Cartier-Bresson. Thames and Hudson Gallimard, 2008. 3. Arabesk. Cobanoğlu,Haluk. Fotografevi, 2007. 4. New York Subway. Cobanoglu, Haluk. YGS, 2003. 5. Camera Work. Stieiglitz, A. Taschen, 2008. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 6 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 7 | 3 | 21 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |