POV4513 Editorial PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4513 Editoryal Fotoğrafçılık Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, tamamlamak istedikleri projeleri olan ileri seviye fotoğraf öğrencilerine yöneliktir. Amaç, fotoğraf konusunda eksik olunan yönleri tamamlamaktır. Her hafta alıştırmalar verilir. Çoğumuz için self-promotion ve proje yazımı yaratıcı sürecin en zor kısmıdır. Hafta hafta yapılacak sunumlarda görüntülerin edit edilmesi, statement yazımı, web sayfası yapmak, mükemmel portfolyo gibi konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Editoryal fotoğrafın temel prensiplerinin anlar.
2. Editoryal fotoğraf çekme alıştırmaları doğrultusunda mevcut fotoğraf makinelerinin tüm özelliklerine hakim olur.
3. Farklı kamera seçeneklerinin son görüntüyü nasıl etkilediğine hakim olur.
4. Bilgisayarın editoryal fotoğrafla ilgili değişkenlerini anlar.
5. Mevcut son teknolojileri ve fotoğrafla ilişkilerini anlar.
6. Kendi projelerinden yola çıkarak arka plan, basit ışıklandırma teknikleri ve ses kayıt seçeneklerini ele alabilir.
7. Kendi özgün sesini oluşturma, editing tekniklerini geliştirir ve farklı işler çıkarır.
8. Dergi fotoğrafçılığına yeni bir yaklaşım getirir.

Dersin İçeriği

Bu ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilere editoryal fotoğrafçılık, haber fotoğrafçılığı, belgesel fotoğrafçılığı kavramları anlatılır ve çeşitli medya araçlarının bir editoryal fotoğrafçı olarak kullanımı öğretilir. Bu bölümde klasik ve güncel örnekler tanıtılır ve öğrencilerin işleri ile karşılaştırılır. İkinci bölüm ise öğrencilerin pratik becerilerini, ekipman kullanımlarını, insanlarla, medyayla ve iş dünyasıyla sosyal ilişkilerini geliştirmelerini hedefler.






Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ilk örnekler ve tartışma.
2) Doğu-Batı: Fotoğrafik yaklaşımlar. Ödevler üzerine çalışma.
3) Toplumsal manzaraları fotoğraflamak. Editoryal fotoğrafın kurucu isimlerden örnekler. Ödev 1
4) Geleneksel editoryal fotoğraf. Fotomuhabirliğin tarihi. Ödevler üzerine çalışma.
5) Dergilere yönelik çekim yapmak. Etkin bir portfolio nasıl hazırlanır. Ödev 2
6) Editoryal fotoğrafa uygun ekipman, en uygun makine ve ışık. Ödevler üzerine çalışma.
7) Belgesel hayat. Öğrencileri uzun dönemli bir belgesel projesine motive etmek. Ödev 3
8) Etkin kurgulama. Ödevler üzerine çalışma.
9) Sektörle iletişim. Ticari işler olarak editoryal projeler. Ödev 4
10) Ticari editing. Ödevler üzerine çalışma.
11) Editoryal projeleri sözlü sunumlarla savunmak. Ödev 5
12) İleri editorial ve ticari editing. Ödevler üzerine çalışma.
13) Freelance fotoğrafçı olarak iş almak ve kişisel web sitesi yapmak. Final Ödevi A
14) Son sunumlar. Final Ödevi B

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: 1. Berger, J. (2008). Ways of seeing. London: Penguin.
2. Janus, E. & Lambert, M. (1998). Veronica's revenge : contemporary perspectives on photography. Switzerland Zurich New York New York City: LAC Scalo Distributed in North America by D.A.P.
3. Stahel, U. (2003). Well, what is photography? : a lecture on photography on the occasion of the 10th anniversary of Fotomuseum Winterthur. Winterthur, Switzerland Zurich: Fotomuseum Winterthur Scalo.
4. Wells, L. (2009). Photography : a critical introduction. London New York: Routledge.

Other resources and artists' books may include:

1. Ara Guler (Ed.Tavlas,Nezih). Fotocep, 2010.
2. Henri Cartier-Bresson. Thames and Hudson Gallimard, 2008.
3. Arabesk. Cobanoğlu,Haluk. Fotografevi, 2007.
4. New York Subway. Cobanoglu, Haluk. YGS, 2003.
5. Camera Work. Stieiglitz, A. Taschen, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 7 3 21
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, Fen Bilimleri ve Mekatronik Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilir.
2) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular.
3) Karmaşık mekatronik sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular.
4) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirir, seçer ve kullanır; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
5) Karmaşık Mekatronik Mühendisliği  problemlerinin veya araştırma konularının incelenmesi için nümerik veya fiziksel deney tasarlar ve yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
6) Mekatronik Mühendisliğini ilgilendiren problemlerde bireysel ve ilgili çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır.
7) İngilizce ve Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde Ingilizce dil bilgisi (Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyi) kazanir; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerilerine sahip olur.
9) Etik ilkelerine uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk bilinci sahibidir; Mekatronik Mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgilidir.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir.
11) Mekatronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibidir; Mekatronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçlarının farkındadır.