POV4513 Editorial PhotographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4513 Editoryal Fotoğrafçılık Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. HALUK ÇOBANOĞLU
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, tamamlamak istedikleri projeleri olan ileri seviye fotoğraf öğrencilerine yöneliktir. Amaç, fotoğraf konusunda eksik olunan yönleri tamamlamaktır. Her hafta alıştırmalar verilir. Çoğumuz için self-promotion ve proje yazımı yaratıcı sürecin en zor kısmıdır. Hafta hafta yapılacak sunumlarda görüntülerin edit edilmesi, statement yazımı, web sayfası yapmak, mükemmel portfolyo gibi konular ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Editoryal fotoğrafın temel prensiplerinin anlar.
2. Editoryal fotoğraf çekme alıştırmaları doğrultusunda mevcut fotoğraf makinelerinin tüm özelliklerine hakim olur.
3. Farklı kamera seçeneklerinin son görüntüyü nasıl etkilediğine hakim olur.
4. Bilgisayarın editoryal fotoğrafla ilgili değişkenlerini anlar.
5. Mevcut son teknolojileri ve fotoğrafla ilişkilerini anlar.
6. Kendi projelerinden yola çıkarak arka plan, basit ışıklandırma teknikleri ve ses kayıt seçeneklerini ele alabilir.
7. Kendi özgün sesini oluşturma, editing tekniklerini geliştirir ve farklı işler çıkarır.
8. Dergi fotoğrafçılığına yeni bir yaklaşım getirir.

Dersin İçeriği

Bu ders iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde öğrencilere editoryal fotoğrafçılık, haber fotoğrafçılığı, belgesel fotoğrafçılığı kavramları anlatılır ve çeşitli medya araçlarının bir editoryal fotoğrafçı olarak kullanımı öğretilir. Bu bölümde klasik ve güncel örnekler tanıtılır ve öğrencilerin işleri ile karşılaştırılır. İkinci bölüm ise öğrencilerin pratik becerilerini, ekipman kullanımlarını, insanlarla, medyayla ve iş dünyasıyla sosyal ilişkilerini geliştirmelerini hedefler.






Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, ilk örnekler ve tartışma.
2) Doğu-Batı: Fotoğrafik yaklaşımlar. Ödevler üzerine çalışma.
3) Toplumsal manzaraları fotoğraflamak. Editoryal fotoğrafın kurucu isimlerden örnekler. Ödev 1
4) Geleneksel editoryal fotoğraf. Fotomuhabirliğin tarihi. Ödevler üzerine çalışma.
5) Dergilere yönelik çekim yapmak. Etkin bir portfolio nasıl hazırlanır. Ödev 2
6) Editoryal fotoğrafa uygun ekipman, en uygun makine ve ışık. Ödevler üzerine çalışma.
7) Belgesel hayat. Öğrencileri uzun dönemli bir belgesel projesine motive etmek. Ödev 3
8) Etkin kurgulama. Ödevler üzerine çalışma.
9) Sektörle iletişim. Ticari işler olarak editoryal projeler. Ödev 4
10) Ticari editing. Ödevler üzerine çalışma.
11) Editoryal projeleri sözlü sunumlarla savunmak. Ödev 5
12) İleri editorial ve ticari editing. Ödevler üzerine çalışma.
13) Freelance fotoğrafçı olarak iş almak ve kişisel web sitesi yapmak. Final Ödevi A
14) Son sunumlar. Final Ödevi B

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Wells, L. (2003). The photography reader. London New York: Routledge.
Diğer Kaynaklar: 1. Berger, J. (2008). Ways of seeing. London: Penguin.
2. Janus, E. & Lambert, M. (1998). Veronica's revenge : contemporary perspectives on photography. Switzerland Zurich New York New York City: LAC Scalo Distributed in North America by D.A.P.
3. Stahel, U. (2003). Well, what is photography? : a lecture on photography on the occasion of the 10th anniversary of Fotomuseum Winterthur. Winterthur, Switzerland Zurich: Fotomuseum Winterthur Scalo.
4. Wells, L. (2009). Photography : a critical introduction. London New York: Routledge.

Other resources and artists' books may include:

1. Ara Guler (Ed.Tavlas,Nezih). Fotocep, 2010.
2. Henri Cartier-Bresson. Thames and Hudson Gallimard, 2008.
3. Arabesk. Cobanoğlu,Haluk. Fotografevi, 2007.
4. New York Subway. Cobanoglu, Haluk. YGS, 2003.
5. Camera Work. Stieiglitz, A. Taschen, 2008.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 6 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 4 52
Ödevler 7 3 21
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 130

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.