Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kurumsal reklam filmine giriş. Kurumsal reklam filmi çeşitleri ve özellikleri |
|
2) |
Kurumsal reklam filminin işlevleri |
|
3) |
Kurumsal reklam filminin üretiminde görev alan birimler, prodüksiyon aşamaları. |
|
3) |
Kurumsal reklam filminin üretiminde görev alan birimler, prodüksiyon aşamaları. |
|
4) |
Kurumsal reklam filmi tasarlama. Kurumsal reklam filimi gerekliliğini ortaya çıkaran durumlar ve ihtiyaca uygun reklam yazımı. |
EKİP ÇALIŞMASI: DERSTE BELİRLENMİŞ ŞİRKET VE DURUM İÇİN KURUMSAL REKLAM FİLMİ TASARLAMA, SİNOPSİS HAZIRLAMA. |
5) |
Kurumsal reklam filmi için bütçe hazırlama. Filmin prodüksiyonunu üstlenecek şirketi bilgilendirme ve yönetme yöntemleri. |
EKİP ÇALIŞMASI: FİLM İÇİN TASLAK BÜTÇE HAZIRLAMA |
6) |
Kurumsal reklam filminin çekim öncesi aşamaları: mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi. Yapım şirketi ile gerçekleştirilen çekim öncesi toplantı'nın (PPM) yönetimi. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK BİR KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN MEKAN, OYUNCU VE AKSESUAR LİSTELERİNİN HAZIRLANMASI |
7) |
Kurumsal reklam filminin storyboard'unun hazırlanması. Kurumsal reklam filminin çekimi. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN STORYBOARD'UNUN (SCREENSHOT'LAR ALARAK) HAZIRLANMASI. |
8) |
Kurumsal reklam filminin post-prodüksiyonu. Offline montaj, online montaj, ses tasarımı ve üst ses. |
SEÇİLMİŞ ÖRNEK KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN POST PRODÜKSİYON AŞAMALARINI BELİRTMEK |
9) |
Midterm projelerinin sunumu: Öncesinde tasarlanan kurumsal reklam için hazırlanmış senaryo, tretman, mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi belgelerinden oluşan PPM Dosyası. |
EKİP ÇALIŞMASI: Öncesinde tasarlanan kurumsal reklam için hazırlanmış senaryo, tretman, mekan, cast, görüntü ve sanat yönetimi belgelerinden oluşan PPM Dosyası'nın hazırlanması. |
10) |
Bir önceki derste verilen geri bildirimler üzerinden yeniden yapılan projelerin değerlendirilmesi ve tartışılması. |
EKİP ÇALIŞMASI: Projelerin bir önceki derste verilen geri bildirimler üzerinden yeniden şekillendirilmesi. |
11) |
Kurumsal reklam filmi için storyboard hazırlama. Storyboardla mizanseni ifade etme. |
EKİP ÇALIŞMASI: KURUMSAL REKLAM FİLMİNİN STORYBOARD'U ÜZERİNDE ÇALIŞMAYA BAŞLAMA |
12) |
Final projelerinin sunumu. Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar sunulur. |
EKİP ÇALIŞMASI: Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar tamamlanır, sunuma hazırlanır. |
13) |
Final projelerinin sunumu. Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar sunulur. |
EKİP ÇALIŞMASI: Grupların tasarmakta oldukları kurumsal reklam filmi için hazırladıkları storyboard'lar tamamlanır, sunuma hazırlanır. |
14) |
Verilen geri bildirimler üzerinden tekrar şekillendirilen projelerin değerlendirilmesi ve tartışılması. |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
3 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
4 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
3 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
4 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
4 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
5 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
4 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
5 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
4 |