HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL4542 | Lider Yönetimi | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders liderlik bakış açısı ile etkili liderlik ve yönetim stratejilerinde iletişimin oynadığı rolü tanıtmayı amaçlamaktadır. Liderlerin bir hedefe ulaşmasında iletişim değişkenlerini de hesaba katarak, üyelerini nasıl etkilemeye çalıştığını araştırmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler liderin örgütteki stratejik rolü tanımlayabileceklerdir. 2) Öğrenciler liderliğin temel teori ve kavramlarını açıklayabileceklerdir. 3) Öğrenciler liderlikle ilgili farklı yaklaşımların avantaj ve dezavantajlarını değerlendirebileceklerdir. 4) Öğrencilerin liderliğin temel becerileri uygulayabileceklerdir. 5) Öğrenciler bugünün dünyasında çağdaş liderlik sorunlarının farkına varacaklardır. 6) Öğrenciler kriz ve çalışanlar arasındaki ilişkiler için stratejik ve yaratıcı çözümler üretebilir. 7) Öğrencilerin farklı liderlik türlerini tanımlayabilecekler ve liderlik stilleri tercihlerini analiz edebileceklerdir. 8) Öğrenciler ulusal kültürler arasındaki yönetimi sağlayabilecek ve örgütsel kriz ile ilgili zorluklarla başa çıkmaları mümkün olacaktır. 9) Öğrenciler akran etkileşimi ve takım çalışmasının temel becerilerini formüle edebilir. 10) Öğrenciler liderlerin örgütlerdeki rolü ve kritik önemi hakkında kapsamlı bir anlayışa sahip olacaktır. |
Bu ders liderliğin temel teori ve kavramlarını açıklayacaktır. ders kapsamında güncel örnekler verilerek, öğrencilerin stratejik ve yaratıcı çözümler üretmesi sağlanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: yönetim, liderlik ve liderlerin kuruluşlardaki stratejik rolüne genel bakış | |
2) | Liderlik yönetiminden nasıl ayırt edilir? Liderliğinin gerekliliği. Liderlik ve stratejik-örgütsel işlevler. Liderliğin tarihçesine kısa bir bakış | |
3) | Etik liderlik. Liderlerin ve durumların gücü | |
4) | Motivasyon kuramları. Liderlik ve takipçilerinin motivasyonu arasındaki bağlantı. Organizasyon yapısı / iş tasarımı ve takipçilerin motivasyonu arasındaki bağlantı. | |
5) | Bağlamsal faktörlerin bir fonksiyonu olarak liderlik. Bağlamsal bir faktör olarak ulusal kültür. | |
6) | Liderliği tahmin eden ortaya çıkaran/ etkileyen (kişilik, zeka, vb açısından bireysel farklılıklar)süreklilik teorileri | |
7) | Liderliğin beklenmeyen ve acil olan durumsallık teorileri | |
8) | "Yeni" liderlik. Karizmatik ve vizyoner liderlik kuramları. | |
9) | Genişletilmiş tam aralıklı liderlik teorisi: dönüşümcü, enstrümantal, işlemsel liderlik. | |
10) | Liderliğin gelişimi, öğrenme kuramları, lideri müdahaleler. | |
11) | Ulusal kültürler arasında yönetim ve örgütsel kriz ile ilgili zorluklarla başa çıkmak. | |
12) | Liderlik ve çalışanlarla iletişim. Yaratmak, yönetmek ve öne çıkan ekipler | |
13) | Örnek çalışmalar | |
14) | İncelemeler/Genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Edgar H. Schein, Organizational Culture And Leadership Leadership: Theory and Practice, Peter G. Northouse |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 |
Ödevler | 1 | 2 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. | 3 |
2) | Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. | 3 |
3) | Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. | 4 |
4) | Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 4 |
5) | İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. | 3 |
6) | Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. | 2 |
7) | İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. | 3 |
8) | İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. | 5 |
9) | Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. | 3 |
10) | Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. | 3 |
11) | Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. | 3 |
12) | Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. | 2 |
13) | Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. | 3 |
14) | Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. | 3 |