PRL4535 Digital Public RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4535 Dijital Halkla İlişkiler Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Öğ.Gör. AYSUN ŞABANLI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğencilerin yeni medya, sosyal medya ve halkla ilişkilerin önemini anlamalarına yardımcı olmak. Dersin genel olarak amacı öğrencileri yeni medya, sosyal medya, bloglar, wiki'ler, podcast'ler hakkında bilgilendirmek ve bu konuların günümüzde halkla ilişkiler ile olan ilişkisini ve halkla ilişkilerde nasıl kullanıldıklarını öğretmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler içinde yaşadığımız yeni dünyayı tanımlayıp yeni medya sosyal medya ve web 2.0 konularında tartışma yapabilecekler.
2) Öğrenciler, kullandıkları markaların, hizmet aldıkları kurumların web sitelerini eleştirebilme bilgisine sahip olacaklar.
3) Öğrenciler, iletişimin yeni kurallarını bilerek, bunları analiz edebilecekler.
4) Öğrenciler bloglarla ilgili bilgi sahibi olup, bloggerları tanıyacaklar ve sonrasında kendi bloglarını açabilme bilgisine sahip olacaklar.
5) Blogların halkla ilişkilerdeki önemini anlayacaklar.
6) Öğrenciler hergün kullandıkları sosyal medya araçlarının halkla ilişkilerdeki önemini kavrayacaklar.
7) Öğrenciler, PR 2.0'ın yeni araçlarını öğrenerek bunu halkla ilişkiler pratiğine nasıl dökeceklerini öğrenecekler.
8) PR 2.0'ın gücünü öğrenerek dijital krizlerde bunu nasıl kullanacaklarını öğrenecekler
9) Yeniliklerin yayılımı kuramını öğrenecekler.
10) Dijital iletişim stratejilerini öğrenerek Halkla İlişkiler projelerinde kullanabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Yenilik internet var olduğu sürece devam eden önemli bir alandır. Bu ders öğrencilerin web2.o teknolojisinin getirdiği bloglar, wikiler, RSS, sosyal medya, podcast gibi kullanımları anlamalarını sağlamak üzerine kurulmuştur.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğinin ve işlenişinin tanıtımı. Derse genel bir giriş
2) Yeni medya konusuna giriş. Yeni medya, sosyal medyanın tanımları yapılarak, aralarındaki farkın ortaya konulması
3) Kurumsal web sitelerin ve kullanımlarının incelenmesi
4) Verilen 1. ödevin sunumları: kurumların web sitelerinin incelenmesi Kurumların web siteleri araştırılıp analiz edilecek ve bununla ilgili bir sunum hazırlanacak.
5) Online dünyada pazarlama ve halkla ilişkiler. Halkla İlişkilerin yeni kuralları The New Rules of Marketing and PR kitabından birkaç bölüm okunacak
6) Bloglar: Blogları anlamak, halkla ilişkiler için önemi, blogların gücü. Etkili blog kuralları, blogger olmanın etik yönleri, bloglar üzerinden kurumsal krizler Konuk katılımcı: blogger
7) Viral pazarlama ve yeniliklerin yayılımı kuramı En popüler ve etkili viral reklam örneklerini araştırmak
8) Sosyal medya, facebook, twitter, myspace, google plus vb. Konuk katılımcı: sosyal medya uzmanı
9) İletişimin ve halkla ilişkilerin yeni araçları (RSS,podcast, arama moturu optimizasyonu vb.)
10) Online medya ilişkileri. basın bülteni yazmanın, online basın bülteninin yeni prensipleri
11) Dijital kampanyalar, Halkla İlişkiler ve Reklamcılık örnekleri Konuk katılımcı
12) Online krizler ve hikayeler. İkinci ödev: online kurum ve marka krizlerinin analizi ve sunumu
13) Online kurum ve/veya marka krizlerinin sunumu Online krizleri araştırmak ve analiz etmek
14) Dönemin tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: PR 2.0: New Media, New Tools, New Audiences, Deirdre Breakenridge

Online Public Relations, David Phillips, Philip Young

Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, İdil Sayımer, Beta Yayınları

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 70
Ödevler 2 4
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 4
Toplam İş Yükü 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek