PRL4523 Event ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4523 Etkinlik Yönetimi Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders öğrencilere etkinlikleri işleyişi, koordinasyonu ve yönetimi konusunda bilgi ve deneyim kazandırır. Bu ders, öğrencilere etkinlik endüstrisinin gelecekteki yöneticileri olmaları için talimatlar ve eğitim verir. Ders etkinliklerin kavramsallaştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesiyle ilgili süreçleri daha iyi anlamaları için öğrencilere bilgi sağlamak üzere tasarlanmıştır. Öğrenciler, yönetim becerilerini geliştirecek ve dünya çapında bir etkinliğin planlanması ve düzenlenmesi konusunda deneyim kazanacaklar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler etkinlik stratejilerini nasıl formüle edebileceklerini öğrenecekler.
2) Öğrenciler küçük ya da büyük etkinliklerin üstesinden nasıl gelebileceklerini öğrenecekler.
3) Öğrenciler liderlik becerileri ve takım yönetmeyi öğrenecekler.
4) Öğrenciler acil durumların nasıl üstesinden gelebileceğini ve çözümlerini öğreneceklerdir.
5) Öğrenciler etkinlik düzenlemede ve fon kaynaklarını nasıl bütçeleyeceklerini öğrenecekler.
6) Öğrenciler üretkenlik için bir ekip çalışmasında nasıl çalışılacağını öğrenecekler. (farklı tip etkinliklerde)
7) Öğrenci etkinlik yönetiminde etik davranış uygulamalarını öğrenecekler.
8) Öğrenciler, proje paydaşlarını belirlemek ve paydaşlarını memnun etmek için "siyaseten doğru" eylem planını belirleyebileceklerdir.
9) Öğrenciler etkinlik endüstrisinde bilgisayar uygulamalarını öğreneceklerdir.
10) Öğrenciler etkinliklerdeki riskleri analiz edebilecekler ve yönetebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Etkinlik yönetiminin tüm basamakları anlatılarak, bu dersin sonunda öğrencilerin kendi başlarını etkinlik düzenleyebilmeleri sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve derse genel bakış
2) Stratejik etkinlik yönetimi etkinliği amacı, etkinlik türleri
3) Etkinliğin özellikleri, liderlik yetenekleri
4) Ekibi yönetme ve organize etme, etkinliklerde zamanlama
5) Etkinlik yönetimi sözleşmeleri, bütçeler, danışmanlık ücretleri
6) Etkinlik emniyeti ve güvenliği, etkinliğin boyutları, kontrol listeleri
7) Özel etkinlikler, sponsorluk, kültürel farklılıklar, etkinlik yönetiminde teknoloji kullanımı, etkinlikte kriz
8) Ara sınav_Etkinlik Örnekleri
9) Hayalinizdeki etkinlik sunumları ve projeler, etkinliklerin değerlendirilmesi ve tartışılması
10) Hayalinizdeki etkinlik sunumları ve projeler, etkinliklerin değerlendirilmesi ve tartışılması
11) Hayalinizdeki etkinlik sunumları ve projeler, etkinliklerin değerlendirilmesi ve tartışılması
12) Hayalinizdeki etkinlik sunumları ve projeler, etkinliklerin değerlendirilmesi ve tartışılması
13) Hayalinizdeki etkinlik sunumları ve projeler, etkinliklerin değerlendirilmesi ve tartışılması
14) Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: The International Dictionary of Event Management / Joe Goldblatt, Kathleen S. Nelson (2001)
Events Management : An International Approach / Nicole Ferdinand and Paul Kitchin (2012)
Event Studies: Theory, Research and Policy for Planned Events Donald Getz (2012)
Events Management, Glenn Bowdin, Johnny Allen, William O’Toole, Robert Harris, Ian McDonnel (2012)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 91
Sunum / Seminer 1 10
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 4
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 4
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 3
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 4