PRL4521 Corporate Storytelling and NarrativeBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4521 Kurumsal Öyküleme ve Anlatı Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, örgütlerdeki hikaye anlatımı ve anlatılarına teorik ve pratik olarak yaklaşmayı sağlamaktır. Teorik pratikle beraber işlenecektir. Öğrenciler, kurumlardaki anlatıların kurum kültürü için ne kadar önemli bir işlevi olduğunu öğrenecekler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler anlatı ve hikaye anlatımını tanımlayabilecekler
2) Öğrenciler Aristo'nun Retoriği'ni ve genel olarak retorik kavramını öğrenecekler
3) Öğrenciler hikaye ve anlatı terimlerinin farkını anlayıp analiz edebilecekler
4) Kurumlardaki belirli hikaye türlerini ve iletişimde "Anlatı Paradigması"nı öğrenecekler
5) Bir anlatı formu olarak kurumlardaki mesajları karşılaştırıp analiz edebilecekler
6) Öğrenciler stratejik kurumsal anlatıları ve kurum hikayelerini oluşturmayı öğrenecekler
7) Etkili ve etkili olmayan yönetimsel performansları anlamak için öğrenciler, yazarlar tarafından hazırlanmış yönetim hikayelerini analiz edebilecekler
8) Öğrenciler iletişim kurmak, yönetmek ve ikna etmek için önemli olan anlatıları analiz etmeyi, yaratmayı ve anlamayı öğrenecekler
9) Öğrenciler doğru ve etkili kurum hikayeleri geliştirebilecekler
10) Kurum anlatıları ve hikayeleri konusunda kapsamlı bir bilgiye sahip olacaklar

Dersin İçeriği

İlk olarak derste genel anlamıyla hikaye anlatımı ve anlatının tanımları yapılacak ve analiz edilecektir. Daha sonra öğencilerin kurumsal hiklayelerin önemini anlamaları için kurum mesajları ve kitapları(biyografiler, tarihçeler, kurum liderleri) analiz edilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş: Anlatı terimine genel bir giriş yaparak, kurumsal anlatı ve hikaye anlatımı daha detaylı bir şekilde anlatılacaktır.
2) Aristoteles ve Retorik konusu işlenecektir. İnternet üzerinden Aristo ve Retorik konusuyla ilgili araştırma yapılacak
3) Sözel ve yazılı kültürlerden bahsedilerek hikayelerin ve anlatıların kültürlerdeki rolü incelenecektir.
4) Anlatı Teorisi ve Fisher'ın iletişimde Anlatı Paradigması incelenecek Fisher'ın Anlatı Paradigması'nı anlatan bir makale okunacak
5) Anlatı ve hikayelerin kurumlardaki ve kurum kültüründeki rolü incelenecektir.
6) Bilgi yönetimi ve paylaşımı, örgüt kültürünü geliştirme ve örgütsel iletişim aracı olarak hikayelerin rolü incelenecektir.
7) Hikaye anlatımında kültürel farklılıklar ve benzerlikler: Hikaye türleri ve anlatı güdüleri
8) Anlatıyı ve hikayeleri örgütlerde iletişim aracı olarak kullanmak
9) Kurum ve lider hikayeleri Kurum ve lider hikayelerinin okunması
10) Kurumun yazılı mesajlarının analiz edilmesi
11) Kurumlarda anlatılan hikayelerin analiz edilmesi
12) Kurum hikayeleri örnekleri Kurum hikayeleri bulmak
13) Kurum hikayeleri örnekleri Kurum hikayeleri bulmak
14) Final için dönemin tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Storytelling : Branding in Practice/ by Klaus Fog, Christian Budtz, Philip Munch, Stephen Blanchette.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 91
Ödevler 2 6
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 6
Toplam İş Yükü 146

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 3
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 4
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 1
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 4
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 1
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 1