PRL3550 Special Topics in Public RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3550 Halkla İlişkilerde Özel Konular Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste etkili kurumsal halkla ilişkiler yönetimi için bilinmesi gereken temel kavramlar, teorik bakış açıları, kurumsal yönetim için gerekli olan beceriler, eleştirel düşünce biçimleri ve problem çözme yöntemleri üzerine bir çerçeve çizilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Kurumsal halkla ilişkilerin etkili yönetimi için temel kavramları ve yaklaşımları anlayabilmek
2) Kurumsal yönetimde konu yönetiminin rolünü açıklayabilmek
3) Risk yönetimi, konu yönetimi ve kriz yönetimi kavramlarını birbirinden ayırabilmek
4) Kurumsal halkla ilişkilerde ilişki yönetiminin önemini fark edebilmek
5) Kurum kültürünü ve bileşenlerini tanımlayabilmek
6) Çalışanların kurum kültüründeki ve kurumsal iletişimdeki rolünü anlayabilmek
7) Bir kurumsal iletişim yönetimi planının basamaklarını analiz edebilmek

Dersin İçeriği

Bu ders çalışan iletişimi, kurum kültürü, konu yönetimi, risk yönetimi, ilişki yönetimi, kriz planlaması ve krize hazırlık, örnek vaka çalışmaları ve kurumsal ileitşim yönetimi planlarının oluşumu gibi konuları içerecek şekilde hazırlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Kurumsal İletişim Nedir?
2) Çalışan İletişimi
3) Çalışan iletişimi
4) Kurum kültürü - kurum felsefesi
5) Kurum kültürü - kurum kimliği
6) Konu yönetimi
7) Konu Yönetimi örnekleri
8) Risk yönetimi
9) Risk yönetimi - konu yönetimi karşılaştırmalı
10) İlişki yönetimi
11) Kriz planlaması
12) Krize hazırlığın yönetimi
13) Örnek vaka analizleri
14) Kurumsal iletişim yönetimi planlarının hazırlanması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Case studies for organizational communication : understanding communication processes / Joann Keyton, Pamela Shockley-Zalabak [editors]

Corporate communication / Paul A. Argenti

Corporate communication : a guide to theory and practice / Joep Cornelissen

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 75
Ara Sınavlar 1 3
Final 1 4
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 4
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 5
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 3
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 4
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 4
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3