PRL3541 Employee CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3541 Çalışan İletişimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, iletişimin örgütsel yaşam süreçleri ve fonksiyonlarında oynadığı önemli rolü görüşlerimize perspektifler sunarak aydınlatır. İnsanların iletişim yoluyla organize olmalarını ve bunu yapmaya izin vermemizin örgütsel yaşamı nasıl etkilediğini kendi iletişim kalıplarımızda anlamaya çalışmamızı sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Örgütsel iletişimdeki akademik çalışma ile ilgili genel terimlerini tanımlamak.
2) Çalışanların iletişimini incelemekte kullanılan teori ve bakış açılarını anlamak ve açıklamak
3) Örgütlerdeki iletişim sorunları tanıma ve çoklu bakış açılarını kullanarak bu tür sorunları çözmede iletişim kavramlarını, modelleri ve teorileri uygulamak
4) Öğrenciler, etkili iletişimdeki engelleri görmeyi anlayabilecekler
5) Öğrencilerin iletişim ve örgütsel davranış teorilerini ve araştırmalarını açığa çıkarmalarını sağlamak.
6) Örgütlerin değişime neden direnç gösterdiği ve örgüt içinde çatışmaların etkisini açıklamak
7) Güç ve statünün örgütlerin normal işleyişini ve iletişimini nasıl etkilediğini tartışmak
8) Çalışan ve işverenin birbirlerine karşı olan algılarının organizasyonu nasıl etkilediğini açıklamak
9) Öğrenciler dönem lideri ve farklı örgütsel koşullara göre çeşitli liderlik stillerinin ne anlama geldiğini değerlendirecektir.

Dersin İçeriği

Temel iletişim kalıpları anlatılarak, çalışanlarla iletişim ve örgütsel yaşam süreçlerine değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve genel bakış Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi
2) Kurumsal iletişim Kurumlar ve iletişim işlevi İç iletişim ve çalışanlarla iletişim
3) Kurumsal iletişim Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi
4) Kültür Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları
5) Hofstede'nin kurum kültürü boyutları
6) Kurumların farklı kültürleri Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü
7) Kurumun kültürünün belirlenmesi Vize
8) İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar Sosyal rol teorisi Rol uyumluluğu teorisi Dönüşümcü liderlik
9) İletişimde uyumlanma teorisi Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma
10) Grup iletişimi teorileri Grup düşüncesi
11) Kurumsal özümseme ve özdeşleşme
12) Çalışan iletişimi kanalları Medya seçimi Medya zenginliği Geleneksel kanallar
13) Çalışan iletişimi kanalları Online kanallar Intranetler Bloglar
14) Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Communicating with employees improving organizational communication / Frank M.

Inside the organization : perspectives on employee communications LeMenager, Jack

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 44
Ödevler 9 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3