Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve genel bakış
Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi |
|
2) |
Kurumsal iletişim
Kurumlar ve iletişim işlevi
İç iletişim ve çalışanlarla iletişim |
|
3) |
Kurumsal iletişim
Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi |
|
4) |
Kültür
Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları |
|
5) |
Hofstede'nin kurum kültürü boyutları |
|
6) |
Kurumların farklı kültürleri
Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü |
|
7) |
Kurumun kültürünün belirlenmesi
Vize |
|
8) |
İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar
Sosyal rol teorisi
Rol uyumluluğu teorisi
Dönüşümcü liderlik |
|
9) |
İletişimde uyumlanma teorisi
Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma |
|
10) |
Grup iletişimi teorileri
Grup düşüncesi |
|
11) |
Kurumsal özümseme ve özdeşleşme |
|
12) |
Çalışan iletişimi kanalları
Medya seçimi
Medya zenginliği
Geleneksel kanallar |
|
13) |
Çalışan iletişimi kanalları
Online kanallar
Intranetler
Bloglar |
|
14) |
Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak
Genel tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. |
|
2) |
Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. |
|
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. |
|
4) |
İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. |
|
5) |
İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. |
|
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. |
|
7) |
İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. |
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. |
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. |
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
|
12) |
Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |
|