PRL3541 Employee CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3541 Çalışan İletişimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, iletişimin örgütsel yaşam süreçleri ve fonksiyonlarında oynadığı önemli rolü görüşlerimize perspektifler sunarak aydınlatır. İnsanların iletişim yoluyla organize olmalarını ve bunu yapmaya izin vermemizin örgütsel yaşamı nasıl etkilediğini kendi iletişim kalıplarımızda anlamaya çalışmamızı sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Örgütsel iletişimdeki akademik çalışma ile ilgili genel terimlerini tanımlamak.
2) Çalışanların iletişimini incelemekte kullanılan teori ve bakış açılarını anlamak ve açıklamak
3) Örgütlerdeki iletişim sorunları tanıma ve çoklu bakış açılarını kullanarak bu tür sorunları çözmede iletişim kavramlarını, modelleri ve teorileri uygulamak
4) Öğrenciler, etkili iletişimdeki engelleri görmeyi anlayabilecekler
5) Öğrencilerin iletişim ve örgütsel davranış teorilerini ve araştırmalarını açığa çıkarmalarını sağlamak.
6) Örgütlerin değişime neden direnç gösterdiği ve örgüt içinde çatışmaların etkisini açıklamak
7) Güç ve statünün örgütlerin normal işleyişini ve iletişimini nasıl etkilediğini tartışmak
8) Çalışan ve işverenin birbirlerine karşı olan algılarının organizasyonu nasıl etkilediğini açıklamak
9) Öğrenciler dönem lideri ve farklı örgütsel koşullara göre çeşitli liderlik stillerinin ne anlama geldiğini değerlendirecektir.

Dersin İçeriği

Temel iletişim kalıpları anlatılarak, çalışanlarla iletişim ve örgütsel yaşam süreçlerine değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve genel bakış Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi
2) Kurumsal iletişim Kurumlar ve iletişim işlevi İç iletişim ve çalışanlarla iletişim
3) Kurumsal iletişim Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi
4) Kültür Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları
5) Hofstede'nin kurum kültürü boyutları
6) Kurumların farklı kültürleri Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü
7) Kurumun kültürünün belirlenmesi Vize
8) İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar Sosyal rol teorisi Rol uyumluluğu teorisi Dönüşümcü liderlik
9) İletişimde uyumlanma teorisi Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma
10) Grup iletişimi teorileri Grup düşüncesi
11) Kurumsal özümseme ve özdeşleşme
12) Çalışan iletişimi kanalları Medya seçimi Medya zenginliği Geleneksel kanallar
13) Çalışan iletişimi kanalları Online kanallar Intranetler Bloglar
14) Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Communicating with employees improving organizational communication / Frank M.

Inside the organization : perspectives on employee communications LeMenager, Jack

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 44
Ödevler 9 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak.
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak.
3) Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek).
4) Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak.
5) Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek.
6) Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak.
7) Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek.
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak.
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.
10) Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak.
11) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek.
12) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek.