PRL3541 Employee CommunicationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL3541 Çalışan İletişimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, iletişimin örgütsel yaşam süreçleri ve fonksiyonlarında oynadığı önemli rolü görüşlerimize perspektifler sunarak aydınlatır. İnsanların iletişim yoluyla organize olmalarını ve bunu yapmaya izin vermemizin örgütsel yaşamı nasıl etkilediğini kendi iletişim kalıplarımızda anlamaya çalışmamızı sağlayacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Örgütsel iletişimdeki akademik çalışma ile ilgili genel terimlerini tanımlamak.
2) Çalışanların iletişimini incelemekte kullanılan teori ve bakış açılarını anlamak ve açıklamak
3) Örgütlerdeki iletişim sorunları tanıma ve çoklu bakış açılarını kullanarak bu tür sorunları çözmede iletişim kavramlarını, modelleri ve teorileri uygulamak
4) Öğrenciler, etkili iletişimdeki engelleri görmeyi anlayabilecekler
5) Öğrencilerin iletişim ve örgütsel davranış teorilerini ve araştırmalarını açığa çıkarmalarını sağlamak.
6) Örgütlerin değişime neden direnç gösterdiği ve örgüt içinde çatışmaların etkisini açıklamak
7) Güç ve statünün örgütlerin normal işleyişini ve iletişimini nasıl etkilediğini tartışmak
8) Çalışan ve işverenin birbirlerine karşı olan algılarının organizasyonu nasıl etkilediğini açıklamak
9) Öğrenciler dönem lideri ve farklı örgütsel koşullara göre çeşitli liderlik stillerinin ne anlama geldiğini değerlendirecektir.

Dersin İçeriği

Temel iletişim kalıpları anlatılarak, çalışanlarla iletişim ve örgütsel yaşam süreçlerine değinilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş ve genel bakış Halkla ilişkiler, Tarihi ve Gelişimi
2) Kurumsal iletişim Kurumlar ve iletişim işlevi İç iletişim ve çalışanlarla iletişim
3) Kurumsal iletişim Kurumların vizyonları, misyonları ve değerlerinin iletişimi
4) Kültür Hofstede'nin ulusal kültürel boyutları
5) Hofstede'nin kurum kültürü boyutları
6) Kurumların farklı kültürleri Güç kültürü, rol kültürü, kişi kültürü, görev kültürü
7) Kurumun kültürünün belirlenmesi Vize
8) İletişime bireysel ve sosyal yaklaşımlar Sosyal rol teorisi Rol uyumluluğu teorisi Dönüşümcü liderlik
9) İletişimde uyumlanma teorisi Bütünleşme ya da farklılaşma yoluyla uyumlanma
10) Grup iletişimi teorileri Grup düşüncesi
11) Kurumsal özümseme ve özdeşleşme
12) Çalışan iletişimi kanalları Medya seçimi Medya zenginliği Geleneksel kanallar
13) Çalışan iletişimi kanalları Online kanallar Intranetler Bloglar
14) Değişim yönetimi, çalışanları değişime hazırlamak Genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Communicating with employees improving organizational communication / Frank M.

Inside the organization : perspectives on employee communications LeMenager, Jack

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 40
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 44
Ödevler 9 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek