PRL2117 Media Relations and PlanningBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2117 Medya İlişkileri ve Planlama Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. NİLÜFER GEYSİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders etkili ilişkiler ve medya ile işbirliği kurma sürecini öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler "haber medyası", medya mensupları ve medyanın fonksiyonlarının nasıl olduğu hakkında bilgi sahibi olacaktır. Günün gündem haberlerinden örnekler çizerek, öğrenciler "haber nedir" ve "haber ne değildir" arasındaki farkı anlayacaklardır. Öğrenciler aynı zamanda medya planlama hesaplamalarını öğrenerek çok yönlü bütünleşik medya planlamaları yapma becerisi kazanacaklardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla ilişkiler, medya ilişkileri ve medya planlamasını tanımlayabilecek
2) Türk medyası, uluslararası medya ve medya tarihi hakkında bilgi sahibi olacak
3) Medya ilişkilerinin önemini açıklayabilecek
4) Medya ilişkilerinin etkin olarak nasıl kullanılacağını kavrayabilecek
5) Medya planlamasının önemini açıklayabilecek
6) Medya planlaması yapabilecek
7) Halkla ilişkiler kampanyalarında doğru medya stratejilerini tartışabilecek
8) Geleneksel medya taraması hakkında bilgi ve beceri kazanabilecek
9) Dijital medya taraması hakkında bilgi ve beceri kazanabilecek
10) İletişim hedeflerine göre medyada zaman ve yer alabilecek yeterliliğe sahip olabilecek
11) Medya ilişkilerini ve medya planlamasını halkla ilişkiler kampanyalarında kullanabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste öğrenciler, medya ile etkili ilişki ve işbirliği kurma sürecini kavrayacaklar, medya planlama sürecini öğrenerek iyi tasarlanmış bir iletişim stratejisi geliştirme yeteneği kazanacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı, yönleri ve içeriği nedir? "Haber medyası", "haber yazma" ve "PR-medya ilişkileri" konularına giriş. Medya ile etkili ilişkiler ve işbirliği nasıl ve neden kurulur? Derse ilişkin hükümler, değerlendirmeler ve uygulamalar anlatılacaktır.
2) Türk medyasının geçmişi. Türkiye'de "haber medyasının" çağdaş durumu. "Haber medya"sının üyeleri kimlerden oluşmaktadır?
3) "Haber nedir"? Haber değeri olan olayların özellikleri nelerdir? Hangi faktörler olayların önemini ya da haberin değeri belirler? Haber yazarı gibi nasıl gözlemlenir veya düşünülür?
4) PR çalışanları, haber kişileri ile iyi ve etkili ilişkiler nasıl kurarlar? Bir haber insanın kaygıları ve öncelikleri nelerdir? Haber odası nasıl çalışır?
5) Geleneksel ve dijital medya tarama
6) Deneyimsel medya ilişkileri ve planlama (basın konferansları, canlı etkinlikler, turlar ve gösterimler), sosyal medyada medya ilişkileri
7) Ara sınav için hazırlık
8) Medya ilişkilerinde etik ve hukuk
9) Medya planlamada temel ölçüm ve hesaplamalar
10) Ağırlıklandırma, Erişim, Frekans ve Takvimleme
11) Medya planlama (planın yapısı ve bileşenleri, amaçların belirlenmesi)
12) Medya planlama (taktikler, bütçeleme, başarının ölçümlenmesi)
13) Halkla ilişkiler kampanyalarında medya ilişkileri ve medya planlama örnekleri
14) Final için genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) The New PR Toolkit: Strategies for Successful Media Relations. Deirdre Breakenridge. 2) Media Planning and Buying in the 21st Century. Ronald D. Geskey 3) Media Strategy & Planning Workbook, How to Create a Comprehensive Media Plan. DL Dickinson.
Diğer Kaynaklar: 1) Guide to Media Relations. Irv Schenkler. 2) Effective Media Relations: How to Get Results. Micheal Bland, David W. Wragg; Alison Theakor. 2) Media Planning, Erwin Ephron. 4) Handbook of Public Relations, Robert L. Heath. 5) Strategic Communications: Planning for Public Relations and Marketing. Laurie J. Wilson.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 24
Sunum / Seminer 4 8
Ödevler 9 9
Ara Sınavlar 7 9
Final 15 30
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 3
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 3
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 3
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 2
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 2
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 2
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 3
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 2