PRL2224 Public Relations TheoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2224 Halkla İlişkiler Teorileri Bahar 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER VATANARTIRAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HALUK GÜRGEN
Prof. Dr. ÇİSİL SOHODOL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı halkla ilişkiler disiplininin temel teorilerine yönelik bir anlayış geliştirmek ve teori ile pratik uygulama arasındaki ilişkiyi irdelemektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla ilişkiler disiplinini etkileyen temel sosyal teorileri öğrenecekler.
2) Batı ve batı-dışı toplumları etkileyen temel halkla ilişkiler teorilerine dair bir farkındalık geliştirecekler.
3) Halkla ilişkiler teorisi ve pratiği arasındaki ilişkiyi anlayacaklar.
4) Halkla ilişkiler vakaları üzerinden teorinin uygulamaya konulup konulmadığının ayrımına varacaklar.
5) Halkla ilişkiler bağlamında meslek standartlarını, etik kural ve değerleri öğrenecekler.

Dersin İçeriği

Bu derste halkla ilişkilerin temel teorileri eleştirel bir bakış açısıyla ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Halkla ilişkilerde teorinin gelişimi
2) Halkla ilişkilere kavramsallaştırmak: Tanımlar ve yaklaşımlar. Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
3) Halkla ilişkiler ve iletişim süreci: - Berlo ve Schramm'ın iletişim modelleri Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
4) İkna ve kamuoyu: - Sihirli Mermi ve 2 Aşamalı iletişim modeli - Asimetrik ve Simetrik PR Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
5) Halkla ilişkilerde propaganda: - Kullanımlar ve doyumlar teorisi - Aşılama teorisi Quiz 1 Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
6) Anlam yönetimi olarak halkla ilişkiler: - Marshall McLuhan'ın iletişim yaklaşımı - Gündem yaratma ve çerçeveleme teorileri Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
7) Anlam yönetimi olarak halkla ilişkiler: - Rogers ve Yeniliğin Yayılımı Kuramı Quiz 2 Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
8) Öğrenilen kavramların kısa tekrarı
9) Paydaş kavramını anlamak: - Sosyal öğrenme ve sosyal yargı teorileri Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
10) Paydaş kavramını anlamak: - Bilgi açığı hipotezi Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
11) PR perspektifinden teoriye bakmak: - Grunig ve Hunt'ın Mükemmellik Teorisi Quiz 3 Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
12) PR perspektifinden teoriye bakmak: - Sistem Teorisi Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
13) PR perspektifinden teoriye bakmak: - Çatışma ve kriz yönetimi Quiz 4 Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.
14) PR perspektifinden teoriye bakmak: - Oyun teorisi Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Public Relations, Dennis Wilcox & Glen T. Cameron

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 39
Küçük Sınavlar 4 8
Ara Sınavlar 3 9
Final 5 16
Toplam İş Yükü 114

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 2
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 5
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 2
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 4
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 2
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 2
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 5
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 3
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 5