Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş: Halkla ilişkilerde teorinin gelişimi |
|
2) |
Halkla ilişkilere kavramsallaştırmak: Tanımlar ve yaklaşımlar. |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
3) |
Halkla ilişkiler ve iletişim süreci:
- Berlo ve Schramm'ın iletişim modelleri |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
4) |
İkna ve kamuoyu:
- Sihirli Mermi ve 2 Aşamalı iletişim modeli
- Asimetrik ve Simetrik PR |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
5) |
Halkla ilişkilerde propaganda:
- Kullanımlar ve doyumlar teorisi
- Aşılama teorisi
Quiz 1 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
6) |
Anlam yönetimi olarak halkla ilişkiler:
- Marshall McLuhan'ın iletişim yaklaşımı
- Gündem yaratma ve çerçeveleme teorileri |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
7) |
Anlam yönetimi olarak halkla ilişkiler:
- Rogers ve Yeniliğin Yayılımı Kuramı
Quiz 2 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
8) |
Öğrenilen kavramların kısa tekrarı |
|
9) |
Paydaş kavramını anlamak:
- Sosyal öğrenme ve sosyal yargı teorileri |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
10) |
Paydaş kavramını anlamak:
- Bilgi açığı hipotezi |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
11) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Grunig ve Hunt'ın Mükemmellik Teorisi
Quiz 3 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
12) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Sistem Teorisi |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
13) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Çatışma ve kriz yönetimi
Quiz 4 |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
14) |
PR perspektifinden teoriye bakmak:
- Oyun teorisi |
Ders kitabındaki ilgili bölüm okunacaktır. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. |
2 |
2) |
Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. |
3 |
3) |
Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. |
5 |
4) |
Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek |
4 |
5) |
İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. |
2 |
6) |
Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. |
2 |
7) |
İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. |
4 |
8) |
İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. |
2 |
9) |
Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
2 |
10) |
Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. |
3 |
11) |
Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
5 |
12) |
Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. |
3 |
13) |
Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
2 |
14) |
Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. |
5 |