PRL2113 Public Relations Writing IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2113 Halkla İlişkiler Yazarlığı I Güz 2 2 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BURCU EKER AKGÖZ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders halkla ilişkiler alanında etkili iletişim için gerekli becerileri öğrencilere tanıtmak amacıyla, halkla ilişkiler çalışmalarının temeli olarak tasarlanmıştır. Öğrenciler, tüm halkla ilişkiler yazımının ve stratejisinin dayandırılabileceği bir platform olarak "Mesaj Planlayıcı" ve ‘İçerik Yaratma’ konularını geliştirmeyi öğrenirler. Öğrencilere sınıf içi ve sınıf dışı yazma ödevlerinin bir kombinasyonu yoluyla çeşitli halkla ilişkiler materyalleri yazma fırsatı verilecektir. Ele alınacak konulardan bazıları şunlardır: makaleler, mail, dilekçe, iş mektupları, teklifler, haberler, basın bültenleri, sunum yazma(hazırlama) ve sunum becerileri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Öğrenciler halkla ilişkilerde yazmanın ne olduğunu ve çeşitli kurumsal bağlamlarda neler yaptığını tanımlayabilecektir.
2.Öğrenciler halkla ilişkilerde yazmanın unsurları hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
3.Öğrenciler, zaman kısıtlamaları altında nasıl iyi yazılacağı ve düzenleneceği konusunda güçlü bir anlayışa sahip olacaklardır.
4.Öğrenciler, çeşitli kitlelere, araçlara ve ortama uygun stil ve formatlarda doğru ve anlaşılır yazacaklardır.
5.Öğrenciler ikna edici metinler yaratabileceklerdir.
6.Öğrenciler belirli (seçilmiş) hedef kitle için e-posta, notlar(memo), mektuplar, raporlar ve teklifler yazabileceklerdir.
7. Öğrenciler nasıl haber ve basın bülteni yazılacağını bileceklerdir.
8. Öğrenciler iletişim araçlarından hangilerinin halkla ilişkiler için etkili kullanılabileceğini bilirler.
9. Öğrenciler etkili sunumlar hazırlayabilecek ve konuşma metinleri oluşturabilecektir.

Dersin İçeriği

Bu derste , akademik ve iş yaşamı çerçevede 'halkla ilişkiler yazarlığı' kavramı ele alınarak, etkili yazma becerileri öğretilecek ve mesleğin ihtiyaç duyduğu gereksinimler ve bilgiler sağlanacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma ve derse genel bakış
2) Halkla ilişkilerde 'yazma' ve yazarlık
3) Halkla ilişkiler ve yazarlık: tanımı ve rolleri, PR'da yazmanın amacı, PR'da yazma süreci
4) Yazma stratejileri (stil ve içerik) planlama, başlama, bitirme, teslim etme
5) İkna edici metin yazma
6) Belirlenmiş kitleler için yazma: e-posta, kısa notlar, iş mektupları, raporlar, teklifler, extranet, intranet, bloglar
7) Haber yazımı ve teknikleri
8) Basın bülteni
9) Haber ve basın bülteni yazma uygulamaları ve değerlendirmeleri
10) Halkla ilişkilerde medya araçları
11) Etkili sunumlar, konuşmalar ve metinler, sunum hazırlama ve yazma.
12) Öğrenci sunumları - uygulama. Konuşma metinleri oluşturma ve uygulama.
13) Öğrenci sunumları - uygulama
14) Genel tekrar, uygulamaların ve ödevlerin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Public Relations Writing Form & Style, Doug Newsom and Jim Haynes
The PR Style Guide:Formats for Public Relations Practice, Barbara Diggs- Brown, Jodi L.G. Glou
Becoming a Public Relations Writer Strategic Writing for Emerging and Established Media, Ronald D. Smith

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 40
Sunum 1 % 10
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 84
Sunum / Seminer 1 7
Ödevler 6 24
Final 1 4
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 4
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 3
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 2
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 4
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 5
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 4
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 4
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 3