PRL2111 Corporate Communication PracticesBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL2111 Kurumsal İletişim Uygulamaları Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders kurumsal iletişim süreçlerine katkısı olan itibar yönetimi üzerine kurulmuştur ve öğrencilere kurumların hangi uygulamalarla pazar koşullarında sürdürülebilirliklerini sağlayacakları anlatılacaktır. Öğrenciler derse hazırlayacakları sunumlarla aktif katılım sağlayarak itibar yönetimi uygulamalarını daha iyi anlayabileceklerdir. Ayrıca Türkiye'deki kurumsal iletişim profesyonellerinden gerçek örnek olaylar dinleyebileceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Halkla ilişkiler sektörünün ve uygulamalarının problemleri hakkında tartışabilmek.
2) Kurumsal itibar kavramını tanımlayabilmek
3) Kurumsal itibarın önemli bileşenlerini anlayabilmek
4) Kurumlar tarafından uygulanan kurumsal itibar stratejilerini fark edebilmek
5) Kurumsal itibar stratejilerinin artı ve eksi yönlerini tartışabilmek
6) Kurumsal sosyal sorumluluk ve kurumsal itibar arasındaki farkı ortaya koyabilmek
7) Modern toplumda kurumsal yönetimin rolünü ve kurumsal itibara etkilerini açıklayabilmek
8) Kurumsal sürdürülebilirliğin ve kurumsal sosyal raporlamanın uygulama stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak
9) Kurumsal sosyal sorumluluk ve sürdürülebilirlik raporlamasını itibarı iyileştirmek için kullanabilmek
10) Kurumsal itibarın ölçümlerini yorumlayabilmek
11) Kurumsal itibar yönetimi sürecinin basamaklarını yönetebilmek

Dersin İçeriği

Bu ders kurumsal iletişimin önemli bir bileşeni olan kurumsal itibar ve onu etkileyen kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik, kurumsal yönetim gibi konuları kapsayacak şekilde hazırlanmıştır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Halkla ilişkiler dünyasında bir düşünce turu ve uygulama alanının kimlik problemleri
2) Bilgi toplumu çağında iletişimin yönetimi
3) Kurumsal itibar: kavramın tanımlanması
4) Kurumsal itibar: yönetim stratejileri
5) Kurumsal itibar: yönetim stratejileri
6) Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk
7) Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal sorumluluk örnek olayları
8) Kurumsal itibar ve kurumsal yönetim
9) Kurumsal itibar ve kurumsal yönetim örnek olaylar
10) Kurumsal itibar ve sürdürülebilirlik
11) Kurumsal itibar ve kurumsal sosyal raporlama
12) Kurumsal sosyal raporlama ve sürdürülebilirlik örnek olayları
13) Kurumsal itibarın ölçümü ve değerlendirmesi
14) İtibar yönetimi örnek olayları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: İtibar Yönetimi - Salim Kadıbeşegil
Şimdi Stratejik İletişim Zamanı - Salim Kadıbeşegil
Reputation Management – The key to successful public relations and corporate communication – John Doorley/Helio Fred Garcia

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 7 % 70
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 13 51
Final 5 25
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 3
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 2
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 3
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 3
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 5
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 2
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 2
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 2
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 2