PRL1113 Introduction to Public RelationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL1113 Halkla İlişkilere Giriş Güz 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ELİF ENGİN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. ELİF ENGİN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders halkla ilişkilerin teorilerini, uygulamalarını, prensiplerini ve tarihini öğrencilere sunmak için dizayn edilmiştir. gelişimini ve günümüz halkla ilişkiler teori ve sürecini inceleyecektir.Öğrenciler ayrıca halkla ilişkiler uygulaması ile yaygın olarak ilişkili görevler ve çeşitli kurum ve kuruluşlardaki rolü ve amacı hakkında bilgi edineceklerdir. İlke ve teorilerin nasıl uygulanacağına ilişkin analiz ve incelemeler de bu derste verilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Halkla ilişkiler alanının tarihini ve gelişimini anlamak
2.Toplumda ve diğer organizasyonlarda Halkla İlişkilerin rolünü anlamak
3. Halkla ilişkiler alanındaki etik ve profesyonel standartları anlamak
4. Halkla İlişkiler stratejilerinin ve taktiklerinin nasıl oluşturulduğunu anlamak
5.Halkla ilişkilerde değerlerin rolünü anlamak ve bunları halkla ilişkiler sürecine dahil etmek
6.Sosyal medya da dahil olmak üzere çok çeşitli iletişim kanallarını göz önünde bulundurmak ve değerlendirmek
7. Mesleğin sunduğu çeşitli kariyer fırsatlarını öğrenmek

Dersin İçeriği

Bu ders öğrencilere halkla ilişkiler tarihini, teorilerini, uygulamalarını ve temel prensiplerini öğretmek üzerine kurulmuştur. Ayrıca derste uygulamanın ve teorinin nasıl beraber yürütülebileceği ve analizi öğretilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: dersin tanımlanması, ders içeriğinin anlatılması Halkla ilişkilerin tanımının yapılması
2) Halkla ilişkiler Nedir? Public ve iletişim kelimelerinin anlamı Bir meslek olarak halkla ilişkiler Halkla İlişkiler profesyonellerinin özellikleri
3) Halkla ilişkiler ve reklam Halkla ilişkiler ve pazarlama Halkla ilişkiler ve gazetecilik, Halkla ilişkiler ve propaganda arasındaki farklılıklar ve benzerlikler Kurumsal Halkla ilişkiler ve Pazarlama odaklı halkla ilişkiler Pazarlama İletişimi ve halkla ilişkiler
4) Halkla İlişkilerin tarihçesi
5) Halkla İlişkilerin 4 Modeli Türkiye'de halkla ilişkilerin tarihi
6) Halkla İlişkiler Süreci Araştırma Hedefler Planlama Değerlendirme
7) Vize sınavı
8) Çatışma yönetimi, kriz yönetimi ve konu yönetimi
9) Kurumsal Sosyal Sorumluluk
10) Aktivizm ve toplumla ilişkiler
11) Kamuoyu, gündem belirleme, çerçeveleme ve lobicilikte halkla ilişkilerin rolü
12) Halkla İlişkilerde etik
13) Internet ve sosyal medya: Halkla ilişkilerin rolü ve kapsamı
14) Final sınavı için dönemin tekrar edilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Public Relations Strategies and Tactics, Dennis L. Wilcox & Glen T. Cameron
Cutlip and Center's Effective Public Relations, Glen M. Brom & Bey Ling Sha

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 117
Küçük Sınavlar 2 6
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 6
Toplam İş Yükü 172

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak. 5
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek. 4
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek. 4
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek 4
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek. 1
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek. 2
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek. 4
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek. 3
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. 1
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek. 3
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. 3
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek. 1
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. 4
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak. 4