PRL1111 Theories of Media and Communication IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL1111 Medya ve İletişim Teorileri I Güz 3 0 3 5

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK
Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇAĞIL ÖMERBAŞ
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders üç ana bölüm etrafında tasarlanmıştır. Dersin ilk birkaç haftasında iletişimin tanımı, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, kültür ve iletişim modelleri gibi konular tartışılır. Vurgu kitle iletişim ve kültür arasındaki ilişkiyi anlamaktır. İlerleyen haftalarda, kurs, öğrencilerin, aracılı bir küresel toplumda bilgili vatandaşlar ve çalışan profesyoneller olarak yaşamlarıyla ilgili kavramları ve teorileri konumlandırmalarına ve yerleşik kategoriler ve güç hiyerarşileri ve güç hiyerarşileri hakkında eleştirel araştırma yapmayı ve bunlar hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
İletişimin temel türlerini, amaçlarını ve alaka düzeyini anladığını göstermek;

Medya çalışmaları ile ilgili anahtar terim, teori ve kavramları tanımlamak;

“Medya”yı yekpare değil, tarih, ekonomi, siyaset, kültür gibi birbiriyle ilintili bir dizi yapı olarak anlayarak sorunsallaştırmak;

İzleyicilerin yaşamlarında medyayı kullandıkları çeşitli yolları açıklamak;

Gelişen medya teknolojilerine ve ilgili konulara ve eğilimlere ilişkin bir anlayış göstermek;

Medyanın bugünkü haline nasıl geldiğini ve potansiyel geleceklerini tarihselleştirmek ve izlemek
Anahtar teorik yaklaşımları tarihsel ve güncel vakalara uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğine, Hedeflere, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlere Genel Bakış.
2) -Culture and Media Literacy - Other Basic Concepts in Social Sciences
3) Introduction to Mass Communication II Baran, pp. 18-29, 34-42, 47-51
4) Forms of Media: Books Baran, pp. 55-76
5) Forms of Media: Newspapers Baran, pp. 85-101
6) Forms of Media: Magazines Baran, pp. 115-127
7) Forms of Media: Film Baran, pp. 139-160
8) Forms of Media: Radio and Television Baran, pp. 171-179, 194-197, 203-219
9) Forms of Media: Videogames Baran, pp. 237-243
10) Forms of Media: The Internet Baran, pp. 250-253, 261-280
11) Supporting Industries I: Public Relations Baran, pp. 297-314
12) Supporting Industries II: Advertising Baran, pp. 323-346
13) Tartışma konuları
14) Final sınavı için tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:

(1) Baran, Stanley J. (2012) Introduction to Mass Communication: Media Literacy & Culture (7th Edition), New York: McGraw-Hill.

(2) Fiske, J. (1990) Introduction to Communication Studies (2nd Edition), London: Routledge.

(3) Baran, Stanley J. & Davis, Dennis K. (2015) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment and Future (7th Edition), Belmont: Thomson.

(4) ADDITTIONAL ARTICLES + VIDEOS + PODCASTS
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 2 % 60
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ödevler 1 3 3
Ara Sınavlar 1 4 4
Final 1 6 6
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. 1
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 2
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. 2
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. 3
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. 4
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. 1
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. 2
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. 2
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.