İLETİŞİM VE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
PRL1111 | Medya ve İletişim Teorileri I | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi EDA ÖZTÜRK Öğ.Gör. SİNEM İNCE Dr. Öğr. Üyesi ALİ ÇAĞIL ÖMERBAŞ Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER Dr. Öğr. Üyesi ŞAFAK ŞAHİN Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders üç ana bölüm etrafında tasarlanmıştır. Dersin ilk birkaç haftasında iletişimin tanımı, kitle iletişimi, kitle iletişim araçları, kültür ve iletişim modelleri gibi konular tartışılır. Vurgu kitle iletişim ve kültür arasındaki ilişkiyi anlamaktır. İlerleyen haftalarda, kurs, öğrencilerin, aracılı bir küresel toplumda bilgili vatandaşlar ve çalışan profesyoneller olarak yaşamlarıyla ilgili kavramları ve teorileri konumlandırmalarına ve yerleşik kategoriler ve güç hiyerarşileri ve güç hiyerarşileri hakkında eleştirel araştırma yapmayı ve bunlar hakkında eleştirel düşünmeyi öğrenmelerine yardımcı olur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; İletişimin temel türlerini, amaçlarını ve alaka düzeyini anladığını göstermek; Medya çalışmaları ile ilgili anahtar terim, teori ve kavramları tanımlamak; “Medya”yı yekpare değil, tarih, ekonomi, siyaset, kültür gibi birbiriyle ilintili bir dizi yapı olarak anlayarak sorunsallaştırmak; İzleyicilerin yaşamlarında medyayı kullandıkları çeşitli yolları açıklamak; Gelişen medya teknolojilerine ve ilgili konulara ve eğilimlere ilişkin bir anlayış göstermek; Medyanın bugünkü haline nasıl geldiğini ve potansiyel geleceklerini tarihselleştirmek ve izlemek Anahtar teorik yaklaşımları tarihsel ve güncel vakalara uygulamak. |
Bu ders medya ve iletişim alanındaki temel kavramlara, ilkelere ve uygulamalara giriş niteliğindedir. İletişim, kitle iletişimi, medya ve kültür gibi kavramların tanımları tartışıldıktan sonra kitap, gazete, dergi, televizyon, radyo, video oyunları, internet gibi mecralar ve bu mecraları destekleyen halkla ilişkiler ve reklamcılık alanları incelenir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders İçeriğine, Hedeflere, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlere Genel Bakış. | |
2) | -Culture and Media Literacy - Other Basic Concepts in Social Sciences | |
3) | Introduction to Mass Communication II | Baran, pp. 18-29, 34-42, 47-51 |
4) | Forms of Media: Books | Baran, pp. 55-76 |
5) | Forms of Media: Newspapers | Baran, pp. 85-101 |
6) | Forms of Media: Magazines | Baran, pp. 115-127 |
7) | Forms of Media: Film | Baran, pp. 139-160 |
8) | Forms of Media: Radio and Television | Baran, pp. 171-179, 194-197, 203-219 |
9) | Forms of Media: Videogames | Baran, pp. 237-243 |
10) | Forms of Media: The Internet | Baran, pp. 250-253, 261-280 |
11) | Supporting Industries I: Public Relations | Baran, pp. 297-314 |
12) | Supporting Industries II: Advertising | Baran, pp. 323-346 |
13) | Tartışma konuları | |
14) | Final sınavı için tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | (1) Baran, Stanley J. (2012) Introduction to Mass Communication: Media Literacy & Culture (7th Edition), New York: McGraw-Hill. (2) Fiske, J. (1990) Introduction to Communication Studies (2nd Edition), London: Routledge. (3) Baran, Stanley J. & Davis, Dennis K. (2015) Mass Communication Theory: Foundations, Ferment and Future (7th Edition), Belmont: Thomson. (4) ADDITTIONAL ARTICLES + VIDEOS + PODCASTS |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 60 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. | |
2) | Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. | 1 |
3) | Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. | |
4) | Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. | |
5) | Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. | 2 |
6) | İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. | |
7) | Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. | |
8) | Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. | 2 |
9) | Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. | 2 |
10) | Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. | 5 |
11) | Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. | |
12) | Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. | |
13) | Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. | |
14) | Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. | 4 |