İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4312 | IDA-KID Kurumsal İletişim Konuları | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı halkla ilişkiler pratiği çerçevesinde kurum kontekstinin etkilerini ve halkla ilişkilerin çalışan ilişkilerinden yatırımcı ilişkilerine kadar geniş bir yelpazede kurumsal iletişimle olan bağını öğrencilere anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Öğrenciler halkla ilişkiler ve kurumsal iletişimin farklarını ve benzerliklerini öğrenecekler. 2) Öğrenciler, itibar yönetimi, kurumsal imaj ve kimlik ilişkisini öğrenecekler. 3) Öğrenciler çok uluslu şirketlerin kurumsal sosyal sorumluluk kampanyalarını inceleyerek Türk firmalarındaki örneklerle karşılaştırma yapabileceklerdir. 4) Öğrenciler medya ilişkileri ve medya yönetimi çerçevesinde gazetede okudukları haberlerin halkla ilişkiler haberi olup olmadığını anlayabileceklerdir. 5) Öğrenciler yeni medya, sosyal medya ve PR2.0 hakkında bilgi sahibi olacaklar. Halkla ilişkilere olan etkisini kavrayacaklardır. 6) Halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında kurumların medya ile olan ilişkilerinin önemini öğrenecekler. 7) Çalışanlarla ilişkilerde ve iç iletişimde kurumsal iletişim uzmanlarının rolünü anlayacaklar. 8) Kurumsal halkla ilişkiler uygulamalarının en iyilerini görme şansları olacak. 9) Kurumsal iletişim ile kurumsal halkla ilişkiler arasındaki bağı kurabilecekler. |
Bu ders kurumlarda halkla ilişkilerin rolünü incelerken iç ve dış iletişimi geliştirmek ve sürdürmek için gerekli sorumlulukları ortaya koyar. Bu ders, ders anlatımı, örnek olay analizi ve tartışmadan oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Kültür sanat iletişimi | |
3) | Uluslararası iletişim, lider iletişimi | |
4) | Konu yönetimi | |
5) | Medya İlişkileri | |
6) | Sosyal Medya | |
7) | Spor İletişimi | |
8) | Fİnansal İletişim | |
9) | Kriz iletişimi | |
10) | Etkinlik yönetimi | |
11) | Kurumlarda iç iletişim | |
12) | Sosyal Sorumluluk, final projesinin verilmesi | |
13) | Araştırma, ölçümleme | |
14) | Dönemin genel tekrarı |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Paul Argenti (2008) Corporate Communication |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Projeler | 1 | % 50 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 41 |
Proje | 11 | 29 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 116 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |