Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı. |
yok |
2) |
“Sideways” filminin gösterimi. Bir sahneyi parçalarına ayırmayı öğrenme. Konvansiyonel anlatı diline giriş. |
|
3) |
"The Insider” filminin gösterimi. Duygusal açıdan derin bir bakış açısı ortaya çıkarma ve objectif seçimi. |
|
4) |
“Lost Highway” filminin gösterimi. Bilinçaltına odaklanarak bakış açısı üzerinde çalışmayı ilerletme. Dinamik ses miksajı ile bakış açısı üzerinde oynama ve bakış açısını kaydırma. |
|
5) |
“La Promesse” filminin gösterimi. Doğallığı anlama ve sinemada nasıl oluşturulduğu üzerinde çalışma. Duygusal alanda kısıtlanmış bakış açısı. |
|
6) |
“Elephant” filminin gösterimi. İzleyicinin beklentisinin üzerinde kısıtlanmış bakış açısı. Büyük ölçekli anlatı yapılarına giriş. |
|
7) |
“Days of Heaven” filminin gösterimi. Anlatıda eksiltilmiş bakış açısı. |
|
8) |
“Bad Lands” filminin gösterimi. Yer değiştiren bakış açısını ve duygusal etkisini anlama. |
|
9) |
“The Limey” filminin gösterimi. Anlatıda bakış açısının belirsizliği üzerine tartışma. |
|
10) |
“The Office” & “Curb Your Enthusiasm” dizilerinin gösterimi. Geleneksel sit-com öğelerini anlama ve yapıdaki yeni yönelimler. |
|
11) |
“Crouching Tiger, Hidden Dragon” filminin gösterimi. Tür beklentisi kavramı. Aksiyon sekanslarının biçimsel özellikleri ve onlarla oynama. |
|
12) |
“Secrets and Lies” filminin gösterimi. Karakterin derinleştirilmesi, çoklu kısıtlanmış bakış açıları |
|
13) |
“L’Argent" filminin gösterimi. Sinematik etkinin ortaya çıkarılması için yapısal özelliklerin kısıtlanması.. |
|
14) |
“Dark Water” filminin gösterimi. Korku türünde etkiler yaratmak için sinematik öğelerin ve bakış açısının kullanımı. Son ders. Dönem boyunca çalışılan konuların üzerinden gidilmesi ve sinema işlerinde anlatının nasıl işlediğine dair resmi tamamlama.
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |