Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı. |
yok |
2) |
“Sideways” filminin gösterimi. Bir sahneyi parçalarına ayırmayı öğrenme. Konvansiyonel anlatı diline giriş. |
|
3) |
"The Insider” filminin gösterimi. Duygusal açıdan derin bir bakış açısı ortaya çıkarma ve objectif seçimi. |
|
4) |
“Lost Highway” filminin gösterimi. Bilinçaltına odaklanarak bakış açısı üzerinde çalışmayı ilerletme. Dinamik ses miksajı ile bakış açısı üzerinde oynama ve bakış açısını kaydırma. |
|
5) |
“La Promesse” filminin gösterimi. Doğallığı anlama ve sinemada nasıl oluşturulduğu üzerinde çalışma. Duygusal alanda kısıtlanmış bakış açısı. |
|
6) |
“Elephant” filminin gösterimi. İzleyicinin beklentisinin üzerinde kısıtlanmış bakış açısı. Büyük ölçekli anlatı yapılarına giriş. |
|
7) |
“Days of Heaven” filminin gösterimi. Anlatıda eksiltilmiş bakış açısı. |
|
8) |
“Bad Lands” filminin gösterimi. Yer değiştiren bakış açısını ve duygusal etkisini anlama. |
|
9) |
“The Limey” filminin gösterimi. Anlatıda bakış açısının belirsizliği üzerine tartışma. |
|
10) |
“The Office” & “Curb Your Enthusiasm” dizilerinin gösterimi. Geleneksel sit-com öğelerini anlama ve yapıdaki yeni yönelimler. |
|
11) |
“Crouching Tiger, Hidden Dragon” filminin gösterimi. Tür beklentisi kavramı. Aksiyon sekanslarının biçimsel özellikleri ve onlarla oynama. |
|
12) |
“Secrets and Lies” filminin gösterimi. Karakterin derinleştirilmesi, çoklu kısıtlanmış bakış açıları |
|
13) |
“L’Argent" filminin gösterimi. Sinematik etkinin ortaya çıkarılması için yapısal özelliklerin kısıtlanması.. |
|
14) |
“Dark Water” filminin gösterimi. Korku türünde etkiler yaratmak için sinematik öğelerin ve bakış açısının kullanımı. Son ders. Dönem boyunca çalışılan konuların üzerinden gidilmesi ve sinema işlerinde anlatının nasıl işlediğine dair resmi tamamlama.
|
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Steve D. Katz'in "Shot for Shot" adlı kitabı, klasik ve çağdaş filmlerden bireysel sahnelerin detaylı analizleri aracılığıyla film yönetmenliğinin sanatını keşfeden kapsamlı bir rehberdir. Kitap, yönetmenlerin sahneleri nasıl planladığını, çektiğini ve kurguladığını pratik bilgilerle sunar, çekim kompozisyonu, kamera hareketleri ve genel görsel hikaye anlatımının önemini vurgular. Katz, ikonik sahneleri çözümleyerek yönetmenlerin yaptığı seçimleri ortaya koyar, böylece okuyucular, alandaki ustaların kullandığı tekniklerden öğrenme fırsatı bulur. Bu kitap, öğrenciler, sinemacılar ve yönetmenlik zanaatına ilgi duyan herkes için paha biçilmez bir kaynaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
The book "Shot for Shot" by Steve D. Katz is a comprehensive guide that explores the art of film directing through detailed analysis of individual scenes from classic and contemporary films. It provides practical insights into how directors plan, shoot, and edit scenes, emphasizing the importance of shot composition, camera movement, and the overall visual storytelling. Katz breaks down iconic scenes to reveal the choices made by directors, allowing readers to learn from the techniques used by masters in the field. This book is invaluable for students, filmmakers, and anyone interested in the craft of directing. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dünyayı ve toplumu anlamaya yönelik sosyal bilimlerin ve güzel sanatların kuramsal ve analitik temel kavramlarına ve yöntemlerine aşina olmak |
2 |
2) |
Farklı medyalara ve sanat dallarına ilişkin temel bilgilere hâkim |
4 |
3) |
Sesli-hareketli görüntü mecralarında dünyada ve Türkiye’deki tarihsel birikime ve yeni gelişmelere hâkim |
3 |
4) |
Dünyada ve Türkiye’deki sesli-hareketli görüntü diline ve estetiğine hâkim |
5 |
5) |
Kurmaca olan ve olmayan bir sesli hareketli görüntü ürününde kullanılabilecek bir anlatı oluşturabilen |
4 |
6) |
Çekime hazır bir senaryo yazabilen |
2 |
7) |
Mevcut bir senaryoyu photoboardlaştırıp, kamera, ışık ve diğer gerekli teçhizatı kullanarak çekimini gerçekleştirebilen |
4 |
8) |
Çekilmiş görüntüleri dijital ortama aktararak kurgulayabilen ve diğer post-prodüksiyon işlemlerini yapabilen |
1 |
9) |
Belgesel nitelikli bir sesli-hareketli görüntü ürününü ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
1 |
10) |
Televizyon ve radyo mecralarına özgü sesli-hareketli görüntü ürünlerini ön hazırlık, çekim, kurgu ve post-prodüksiyon aşamalarıyla birlikte hazırlayabilen |
4 |
11) |
Bir sesli-hareketli görüntü ürününü görsel-işitsel dili ve anlatısı açısından anlamlandırabilecek, eleştirel yaklaşabilecek ve bu yaklaşımlarını yazılı olarak ifade edebilecek kültürel ve kuramsal analitik donanıma sahip |
5 |
12) |
Etik ve toplumsal sorumluluk duygusuna sahip |
3 |