BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4903 | Film ve Moda | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Film ve Moda kursu için önerilen isteğe bağlı bileşenler arasında, karakter gelişimini ve hikaye anlatımını geliştiren görsel olarak çekici görünümlerin nasıl oluşturulacağına odaklanan kostüm tasarımı atölyeleri bulunmaktadır. Moda tasarımı veya tekstil departmanlarıyla yapılan işbirlikleri, film projeleri için kostüm tasarlama ve tedarik etme konusunda uygulamalı deneyim sağlayabilir. Moda tarihi, görsel hikaye anlatımı ve renk teorisi gibi seçmeli dersler, moda ve sinema arasındaki etkileşime dair daha derin bilgiler sunar. Kostüm tasarımcıları, stilistler ve film yapımcıları tarafından verilen konuk konferanslar, sektör uygulamalarına ilişkin profesyonel bakış açıları sağlar. Önemli kostüm tasarımlarına sahip ikonik filmlerin gösterimleri ve ardından yapılan tartışmalar, öğrencilere ilham veriyor ve modanın filmdeki kültürel ve anlatısal etkisini analiz etmelerine yardımcı oluyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler genel olarak moda olgusu ile film endüstrisi arasındaki ilişkiyi anlayabileceklerdir. 2. Öğrenciler genel anlamda kostümlerin yarattığı anlamı ve film anlatısındaki önemini anlayabileceklerdir. 3 öğrenciler moda kuramları hakkında genel bir bilgiye sahip olabileceklerdir. 4 Öğrenciler sinema tarihi hakkında genel bir bilgiye sahip olabileceklerdir. 5 Öğrenciler moda akımlarının ve modanın hem gündelik hayatı hem de görsel-işitsel anlatıları nasıl etkilediğini ve bunun tersini öngörebileceklerdir. |
Ders, modernite, sinemanın ortaya çıkışı, Hollywood'un küresel hakimiyeti, tür filmi ve pop kültürü bağlamında aracılı modayı ele almaktadır. Öğretim, Türk moda ve sinema sektöründen uzmanların yer aldığı derslerle sağlanırken, öğrenci performansı sınıf içi katılım, yazılı ödevler ve final projeleri aracılığıyla değerlendirilir. / |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş sinema ve moda, sadece arkadaşlar | |
2) | Kısa Sinema Tarihi Akımlar, Dönemler Endüstri | |
3) | Kısa Türk Sineması Tarihi Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri | |
4) | Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler | Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33. |
5) | Bir iletişim Biçimi olarak Moda Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? | Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
6) | Moda fetişizmi ve erotik ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda | Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585. |
7) | Moda ve modernizm Moda ve Görsel kültür Moda fotoğrafçılığı | Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
8) | Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi | Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005. |
9) | Sinema ve Haute Couture From Sabrina to Pretty Woman | Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120 |
10) | Clothes Power and Modern Femme Fatale | Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992. |
11) | Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi | Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001) |
12) | Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 | Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 |
13) | Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü | |
14) | Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011 Söyleşi: Bahriye K. Dal Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı) |
Ders Notları / Kitaplar: | selected readings from this books below: Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011 Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004. 2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000) 3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007. 4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997) 5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005) 6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 55 |
Proje | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | 3 |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | 4 |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |