FTV4903 Film and FashionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4903 Film ve Moda Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hem türkiye hem uluslararası bağlamda sinema sektörü ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir.
2. Modanın sinema sektörü ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir.

Dersin İçeriği

Bu dersin ana konusu moda sektörü ile kitle iletişimi arasındaki ilişkileri modernite, sinemanın ortaya çıkışı ve Hollywood'un küresel gücünü kazanması, tür sineması ve pop kültürü üzerinden tanımlamaktır. Derslerimize Türkiye moda ve sinema sektöründen çeşitli konuklar da katılacak ve görüşlerini bizimle paylaşacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş sinema ve moda, sadece arkadaşlar
2) Kısa Sinema Tarihi Akımlar, Dönemler Endüstri
3) Kısa Türk Sineması Tarihi Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri
4) Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33.
5) Bir iletişim Biçimi olarak Moda Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
6) Moda fetişizmi ve erotik ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585.
7) Moda ve modernizm Moda ve Görsel kültür Moda fotoğrafçılığı Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
8) Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005.
9) Sinema ve Haute Couture From Sabrina to Pretty Woman Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120
10) Clothes Power and Modern Femme Fatale Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992.
11) Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001)
12) Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012
13) Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
14) Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011 Söyleşi: Bahriye K. Dal Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011

Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007

Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
Diğer Kaynaklar: 1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 55
Proje 1 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.