YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTV4903 | Film ve Moda | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NİLAY ULUSOY |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NİLAY ULUSOY Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Hem türkiye hem uluslararası bağlamda sinema sektörü ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir. 2. Modanın sinema sektörü ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir. |
Bu dersin ana konusu moda sektörü ile kitle iletişimi arasındaki ilişkileri modernite, sinemanın ortaya çıkışı ve Hollywood'un küresel gücünü kazanması, tür sineması ve pop kültürü üzerinden tanımlamaktır. Derslerimize Türkiye moda ve sinema sektöründen çeşitli konuklar da katılacak ve görüşlerini bizimle paylaşacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş sinema ve moda, sadece arkadaşlar | |
2) | Kısa Sinema Tarihi Akımlar, Dönemler Endüstri | |
3) | Kısa Türk Sineması Tarihi Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri | |
4) | Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler | Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33. |
5) | Bir iletişim Biçimi olarak Moda Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? | Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
6) | Moda fetişizmi ve erotik ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda | Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585. |
7) | Moda ve modernizm Moda ve Görsel kültür Moda fotoğrafçılığı | Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
8) | Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi | Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005. |
9) | Sinema ve Haute Couture From Sabrina to Pretty Woman | Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120 |
10) | Clothes Power and Modern Femme Fatale | Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992. |
11) | Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi | Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001) |
12) | Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 | Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 |
13) | Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü | |
14) | Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011 Söyleşi: Bahriye K. Dal Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı) |
Ders Notları / Kitaplar: | selected readings from this books below: Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011 Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007 Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004. 2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000) 3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007. 4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997) 5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005) 6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 55 |
Proje | 1 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 4 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |