FTV4903 Film and FashionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV4903 Film ve Moda Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders sinema ve moda çalışmaları alanında disiplinler arası bir giriş yapmaya yarayacaktır. Tarihsel ve teorik bakış açıları üzerinden moda,tüketim, trendler ve pazarlamanın sinema sektörü ile ilişkilerine göz atılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Hem türkiye hem uluslararası bağlamda sinema sektörü ile moda sektörü arasındaki ilişkileri çözebilir.
2. Modanın sinema sektörü ile ilişkisini ortaya çıkarabilecek araştırma yollarını kendi adına belirleyebilir.

Dersin İçeriği

Bu dersin ana konusu moda sektörü ile kitle iletişimi arasındaki ilişkileri modernite, sinemanın ortaya çıkışı ve Hollywood'un küresel gücünü kazanması, tür sineması ve pop kültürü üzerinden tanımlamaktır. Derslerimize Türkiye moda ve sinema sektöründen çeşitli konuklar da katılacak ve görüşlerini bizimle paylaşacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş sinema ve moda, sadece arkadaşlar
2) Kısa Sinema Tarihi Akımlar, Dönemler Endüstri
3) Kısa Türk Sineması Tarihi Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri
4) Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33.
5) Bir iletişim Biçimi olarak Moda Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
6) Moda fetişizmi ve erotik ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585.
7) Moda ve modernizm Moda ve Görsel kültür Moda fotoğrafçılığı Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007.
8) Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005.
9) Sinema ve Haute Couture From Sabrina to Pretty Woman Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120
10) Clothes Power and Modern Femme Fatale Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992.
11) Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001)
12) Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012 Harem Suare 1999 Şahane Misafir 2012
13) Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
14) Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011 Söyleşi: Bahriye K. Dal Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011

Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007

Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
Diğer Kaynaklar: 1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 11 55
Proje 1 20
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3