Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş
sinema ve moda, sadece arkadaşlar
|
|
2) |
Kısa Sinema Tarihi
Akımlar, Dönemler Endüstri |
|
3) |
Kısa Türk Sineması Tarihi
Dönemler, Popüler Türler ve Endüstri |
|
4) |
Giyinmenin Tarihi ve Sosyolojisi: Bazı Metodolojik Gözlemler |
Barthes, Roland. Language of Fashion, London N.Y. Berg, 2005. pp. 3-33. |
5) |
Bir iletişim Biçimi olarak Moda
Bir imge sistemi olarak toplumsal hayat
Kıyafetler konuşur mu? Onları ne moda yapar? |
Barnard, Malcom, "Fashion Statements: Communication and Culture", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
6) |
Moda fetişizmi ve erotik
ihtiyacın ideolojik olarak doğuşu
Kültürel kodların büyüleyici gösterisi olarak moda |
Steele, Valerie. "fashion and Fetishism", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007, pp. 576-585. |
7) |
Moda ve modernizm
Moda ve Görsel kültür
Moda fotoğrafçılığı
|
Barthes, Roland. "fashion photography", Fashion Theory A Reader, Routledge, 2007. |
8) |
Bir anlatı formu olarak Kıyafet ve film yıldızı ilişkisi |
Stutesman, Drake, "Storytelling: Marlene Dietrich's Face and John Frederics Hats", Fashioning Film Stars, BFI:2005. |
9) |
Sinema ve Haute Couture
From Sabrina to Pretty Woman |
Moseley, Rachel. "Dress, Class, and Audrey Hepburn: THe Significance of the Cindrella Story", Fashioning Film Stars: Dress, Culture ıdentity, London: BFI, 2005, pp.109-120 |
10) |
Clothes Power and Modern Femme Fatale
|
Single White Female, Dir. Barbet Shoeder, 1992. |
11) |
Tatlı ve Sert: Günümüz Hollywood Sineması'nda Erkek Giyimi |
Ocean's 11 Stephen Soderberg (2001) |
12) |
Ferzan özpetek filmlerinde farklı kültürlerin temsilinde kostümün kullanımı
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
Harem Suare 1999
Şahane Misafir 2012 |
13) |
Televizyon ve sinema için kostüm yaratım sanatı ve sektörü
|
|
14) |
Film Gösterimi: Türkiyenin Moda Serüveni
Yön: Enis Rıza, Bahriye K. Dal 2011
Söyleşi: Bahriye K. Dal
Gülhan D. Varank (yardımcı yapımcı) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
selected readings from this books below:
Fashion in Film: Adrienne Munich, Indiana University Press: 2011
Fashion Theory: A Reader, Malcom Barnard: Routledge, 2007
Undressing Cinema: Clothing and Identities in the Movies, Stella Bruzzi: Routledge, 1997.
|
Diğer Kaynaklar: |
1. Barthes, Roland, The Language of Fashion (Oxford: Berg, 2004.
2. Bruzzi, Stella och Pamela Church Gibson (red), Fashion Cultures: Theories, Explorations and Analysis (London:Taylor & Francis 2000)
3. Barnard, Malcom (eds) Fashion Theory A Reader London, N.Y., Routledge, 2007.
4. Bruzzi, Stella, Undressing Cinema: Clothing and Identity in the Movies (London/New York: Routledge,1997)
5. Moseley, Rachel, Fashioning Film Stars: Dress, Culture, Identity (London: BFI, 2005)
6. Steele, Valerie (eds) Fashion Theory, The Journal of Dress, Body and Culture, Vol 6, Issue 4, December 2002. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. |
|
2) |
İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. |
|
3) |
Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). |
|
4) |
Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. |
|
5) |
Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. |
|
6) |
Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. |
|
7) |
Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. |
|
8) |
Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. |
|
9) |
Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. |
|
10) |
Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. |
|
11) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. |
|
12) |
İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |
|