FTV3968 CinematographyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTV3968 Sinematografi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NİLAY ULUSOY
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYKUT ALP ERSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: ---
Dersin Amacı: Bu ders temel kamera ve aydınlatma tekniklerinin yanısıra öğrencilere film ekibi çalışma düzenini öğretmeyi hedefler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kamera kullanma becerisi edinir.
2. Dış ve iç mekan çekimlerinde aydınlatma yapabilir.
3. Film ekibi çalışma düzenini öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste, temel kamera ve aydınlatma tekniklerinin yanısıra öğrencilere film ekibi çalışma düzeni anlatılacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sinematografiye giriş
2) Kamera çeşitleri ve kamera ekibi
3) Aydınlatma malzemeleri
4) Objektif, filtreler ve özel set malzemeleri
5) Stüdyoda kısa sahne çekimi
6) Temel kamera hareketleri ve optic
7) "Blue box" aydınlatma teknikleri
8) Objeleri aydınlatma
9) Özel çekim düzenlemeleri
10) İç mekan aydınlatmaları
11) Kısa iç mekan sahnesi çekimi
12) Dış mekan aydınlatmaları
13) Kısa dış mekan sahnesi çekimi
14) "Motion Picture" kamera workshop

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: --
Diğer Kaynaklar: --

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 2 % 30
Projeler 2 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Sunum / Seminer 2 3 6
Proje 2 20 40
Final 1 4 4
Toplam İş Yükü 128

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.