Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Hareket, animasyon, sanat sineması, auteur kuramı, Siyahi sinema, Bollywood, İngiliz Yeni dalga hareketi |
|
2) |
Sinema Novo, Sinema Verite, Klasik Hollywood Sineması, komedi, kült sinema, diegesis, Dogma akımı |
|
3) |
Etnografik film, Avrupa Sineması, Dışavurumculuk, Fantastik filmler, Feminist film kuramı, Kara film, Fransız Şiirsel Gerçekçilik |
|
4) |
Gangster filmleri, Janra teorisi, Korku sineması, Tarihi filmler, özdeşleşme, bağımsız sinema, İtalyan Yeni Gerçekçilik |
|
5) |
Melodram, yöntem oyunculuk, müzikal, mitler, anlatı yapısı |
|
6) |
Paralel sekanslar, plot, öykü, psikanaliz ve kuir sinema |
|
7) |
Psikanalitik film kuramı (devam)
sunumlar |
|
8) |
Gerçekçilik, temsil, çözüm ve yol filmleri |
|
9) |
Bilimkurgu, Skopofili, Semiyotik, Sovyet sineması ve montaj |
|
10) |
Mekansal ve zamansal devamlılık, yıldız ve yıldız sistemi, yapısalcılık, yapısalcılık sonrası akımlar, öznel kamera, sürrealizm |
|
11) |
Üçüncü Sinema, 3d sinema, geçiş, yolculuk |
|
12) |
Yeraltı sineması, vampir filmleri, farklılıklar, şiddet ve sansür |
|
13) |
Savaş filmleri, westernler, dünya sineması ve üçüncü dünya sineması |
|
14) |
Sınıf içi film analizler |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
|
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
|
2 |
3) |
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
|
3 |
4) |
Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
|
|
5) |
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
3 |
6) |
Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
|
2 |
7) |
Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
|
|
8) |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
|
|
9) |
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
|
|
10) |
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
|
|
11) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
|
|