MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4308 | Power FM- Radyo Formatları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı radyo kanalının nasıl çalıştığı ve yapısı konusunda bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Bir radyo istasyonunun nasıl çalıştığını öğrenir i. Radyo istasyonundaki departmanları öğrenir iii. Radyo programı önerisi hazırlamayı öğrenir |
Ders boyunca bir radyo istasyonu hangi bölümlerden oluşur, bölümlerin görevleri nedir? sorularına cevap bulunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Virgin Radyo genel tanıtım | |
2) | Temel radyo yayıncılığı | |
3) | Bilgi ve radyo kaynakları | |
4) | Radyoda Haber Toplama ve Yapım Teknikleri | |
5) | Radyoda haber kurgusu | |
6) | Radyoda dış çekim | |
7) | Radyo için müzik haberleri | |
8) | Radyoda spor haberleri | |
9) | Radyoda program yapımı | |
10) | Radyoda eğlence programı | |
11) | Radyoda akış planlama | |
12) | Radyoda Satış ve Yayıncılık Ekonomisi | |
13) | Radyoda Haber – Metin Yazma Teknikleri | |
14) | Radyoda Marka İletişimi ve Pazarlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 5 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 12 |
Proje | 2 | 20 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 3 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |