FOTOĞRAF | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4308 | Power FM- Radyo Formatları | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ERKAN BÜKER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı radyo kanalının nasıl çalıştığı ve yapısı konusunda bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; i. Bir radyo istasyonunun nasıl çalıştığını öğrenir i. Radyo istasyonundaki departmanları öğrenir iii. Radyo programı önerisi hazırlamayı öğrenir |
Ders boyunca bir radyo istasyonu hangi bölümlerden oluşur, bölümlerin görevleri nedir? sorularına cevap bulunur. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Virgin Radyo genel tanıtım | |
2) | Temel radyo yayıncılığı | |
3) | Bilgi ve radyo kaynakları | |
4) | Radyoda Haber Toplama ve Yapım Teknikleri | |
5) | Radyoda haber kurgusu | |
6) | Radyoda dış çekim | |
7) | Radyo için müzik haberleri | |
8) | Radyoda spor haberleri | |
9) | Radyoda program yapımı | |
10) | Radyoda eğlence programı | |
11) | Radyoda akış planlama | |
12) | Radyoda Satış ve Yayıncılık Ekonomisi | |
13) | Radyoda Haber – Metin Yazma Teknikleri | |
14) | Radyoda Marka İletişimi ve Pazarlama |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 20 |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 5 | 25 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 4 | 12 |
Proje | 2 | 20 |
Ödevler | 4 | 12 |
Küçük Sınavlar | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası yöntemler ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |