POV4216 Advanced Editing and Post-ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4216 İleri Kurgu ve Post Prodüksüyon Bahar
Güz
2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi amacı, öğrencilere renk düzetmesi, yeni çerçeveye oturtma, anahtarlama, hareket takibi, düzenleme ve özel efekt uygulama teknikleriyle, kurgu öncesinde, hareketli görüntüleri işleyerek ileri seviye prodüksyion sonrası yetenekleri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Prodüksiyon sonrası işleme yöntemlerini kullanmak üzere sayısal aletlerle çalışma becerisi kazanır.
2. Sayısal olarak hareketli görüntüleri işlemek üzere ileri seviye tekniklere ve stratejilere odaklanır.
3. Bütün yanlarıyla bir grup projesine katılım gösterme becerisi kazanır.
4. Film endüstrisinin yapısal teknisyeni ve hikaye anlatıcısı olarak yeteneklerini geliştirir.
5. Prodüksiyon sonrası görüntü işleme yazılımlarını kullanır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği renk, ışık, metin gibi temel bileşenlere dair çeşitli teknik ve efektleri öğrencilere tanıtmak ve uygulatmak üzere hazırlanmıştır. Verilen ödevlerle öğrencilerin uygulama yönlerini pekiştirmeleri beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılıma giriş
2) Ana ekranla çalışma ve özellikleri Ödevler üzerine çalışma.
3) Maskeleme yöntemi ve uygulaması Ödev 1
4) Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme Ödevler üzerine çalışma.
5) Boyama, silme ve kopyalama teknikleri Ödev 2
6) Hareket takibi teknikleri Ödev 3
7) Anahtarlama teknikleri Ödevler üzerine çalışma.
8) Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri Ödev 4
9) Kamera ve ışık kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
10) Renk düzeltme teknikleri Ödev 5
11) Geçiş efektleri Ödevler üzerine çalışma.
12) Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak Uygulama Ödev 6
13) Çıkış biçimleri ve projeyi saklama Ödevler üzerine çalışma.
14) Örnek çözümler ve uygulamalar Final Ödevi için hazılrık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Adobe Creative Team. Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book. Adobe Press, 2010.
2. Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques. Adobe Press, 2010.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 6 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 6 5 30
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.