DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV4216 | İleri Kurgu ve Post Prodüksüyon | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersi amacı, öğrencilere renk düzetmesi, yeni çerçeveye oturtma, anahtarlama, hareket takibi, düzenleme ve özel efekt uygulama teknikleriyle, kurgu öncesinde, hareketli görüntüleri işleyerek ileri seviye prodüksyion sonrası yetenekleri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Prodüksiyon sonrası işleme yöntemlerini kullanmak üzere sayısal aletlerle çalışma becerisi kazanır. 2. Sayısal olarak hareketli görüntüleri işlemek üzere ileri seviye tekniklere ve stratejilere odaklanır. 3. Bütün yanlarıyla bir grup projesine katılım gösterme becerisi kazanır. 4. Film endüstrisinin yapısal teknisyeni ve hikaye anlatıcısı olarak yeteneklerini geliştirir. 5. Prodüksiyon sonrası görüntü işleme yazılımlarını kullanır. |
Bu dersin içeriği renk, ışık, metin gibi temel bileşenlere dair çeşitli teknik ve efektleri öğrencilere tanıtmak ve uygulatmak üzere hazırlanmıştır. Verilen ödevlerle öğrencilerin uygulama yönlerini pekiştirmeleri beklenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yazılıma giriş | |
2) | Ana ekranla çalışma ve özellikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
3) | Maskeleme yöntemi ve uygulaması | Ödev 1 |
4) | Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme | Ödevler üzerine çalışma. |
5) | Boyama, silme ve kopyalama teknikleri | Ödev 2 |
6) | Hareket takibi teknikleri | Ödev 3 |
7) | Anahtarlama teknikleri | Ödevler üzerine çalışma. |
8) | Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri | Ödev 4 |
9) | Kamera ve ışık kullanımı | Ödevler üzerine çalışma. |
10) | Renk düzeltme teknikleri | Ödev 5 |
11) | Geçiş efektleri | Ödevler üzerine çalışma. |
12) | Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak Uygulama | Ödev 6 |
13) | Çıkış biçimleri ve projeyi saklama | Ödevler üzerine çalışma. |
14) | Örnek çözümler ve uygulamalar | Final Ödevi için hazılrık. |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Adobe Creative Team. Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book. Adobe Press, 2010. 2. Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques. Adobe Press, 2010. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ödev | 6 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 2 | 26 |
Ödevler | 6 | 5 | 30 |
Final | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |