POV4216 Advanced Editing and Post-ProductionBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV4216 İleri Kurgu ve Post Prodüksüyon Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TUNA TETİK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersi amacı, öğrencilere renk düzetmesi, yeni çerçeveye oturtma, anahtarlama, hareket takibi, düzenleme ve özel efekt uygulama teknikleriyle, kurgu öncesinde, hareketli görüntüleri işleyerek ileri seviye prodüksyion sonrası yetenekleri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Prodüksiyon sonrası işleme yöntemlerini kullanmak üzere sayısal aletlerle çalışma becerisi kazanır.
2. Sayısal olarak hareketli görüntüleri işlemek üzere ileri seviye tekniklere ve stratejilere odaklanır.
3. Bütün yanlarıyla bir grup projesine katılım gösterme becerisi kazanır.
4. Film endüstrisinin yapısal teknisyeni ve hikaye anlatıcısı olarak yeteneklerini geliştirir.
5. Prodüksiyon sonrası görüntü işleme yazılımlarını kullanır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği renk, ışık, metin gibi temel bileşenlere dair çeşitli teknik ve efektleri öğrencilere tanıtmak ve uygulatmak üzere hazırlanmıştır. Verilen ödevlerle öğrencilerin uygulama yönlerini pekiştirmeleri beklenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılıma giriş
2) Ana ekranla çalışma ve özellikleri Ödevler üzerine çalışma.
3) Maskeleme yöntemi ve uygulaması Ödev 1
4) Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme Ödevler üzerine çalışma.
5) Boyama, silme ve kopyalama teknikleri Ödev 2
6) Hareket takibi teknikleri Ödev 3
7) Anahtarlama teknikleri Ödevler üzerine çalışma.
8) Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri Ödev 4
9) Kamera ve ışık kullanımı Ödevler üzerine çalışma.
10) Renk düzeltme teknikleri Ödev 5
11) Geçiş efektleri Ödevler üzerine çalışma.
12) Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak Uygulama Ödev 6
13) Çıkış biçimleri ve projeyi saklama Ödevler üzerine çalışma.
14) Örnek çözümler ve uygulamalar Final Ödevi için hazılrık.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Adobe Creative Team. Adobe After Effects CS5 Classroom in a Book. Adobe Press, 2010.
2. Christiansen, Mark. Adobe After Effects CS5 Visual Effects and Compositing Studio Techniques. Adobe Press, 2010.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ödev 6 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 2 26
Ödevler 6 5 30
Final 1 13 13
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.