Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yazılıma giriş |
|
2) |
Ana ekranla çalışma ve özellikleri |
Ödevler üzerine çalışma. |
3) |
Maskeleme yöntemi ve uygulaması
|
Ödev 1 |
4) |
Metinsel öğeler üretme, düzenleme ve hareketlendirme
|
Ödevler üzerine çalışma. |
5) |
Boyama, silme ve kopyalama teknikleri |
Ödev 2 |
6) |
Hareket takibi teknikleri
|
Ödev 3 |
7) |
Anahtarlama teknikleri
|
Ödevler üzerine çalışma. |
8) |
Süreyi hızlandırma ve yavaşlatma yöntemleri |
Ödev 4 |
9) |
Kamera ve ışık kullanımı
|
Ödevler üzerine çalışma. |
10) |
Renk düzeltme teknikleri
|
Ödev 5 |
11) |
Geçiş efektleri
|
Ödevler üzerine çalışma. |
12) |
Yazılım eklentilerini kullanmak ve önayarlı eklenti modelleri yaratmak
Uygulama
|
Ödev 6 |
13) |
Çıkış biçimleri ve projeyi saklama |
Ödevler üzerine çalışma. |
14) |
Örnek çözümler ve uygulamalar |
Final Ödevi için hazılrık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. |
|
2) |
Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. |
|
3) |
Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. |
|
4) |
Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. |
|
5) |
Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. |
|
6) |
Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. |
|
7) |
Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. |
|
8) |
Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. |
|
9) |
Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. |
|
10) |
Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. |
|
11) |
Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. |
|
12) |
Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |
|