Programın amacı; fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bağımsız araştırma planlayıp gerçekleştirebilen, elde ettiği verileri bilim ve insanlığın yararına sunabilen, sağlık bakım sistemlerinde kalite yönetimine, yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkı sağlayacak araştırma sonuçlarını, rehabilitasyon ve fiziksel fonksiyonun iyileştirilmesi sürecine sistematik biçimde yansıtılmasını sağlayacak modeller olarak önerebilen bilim doktoru fizyoterapistler yetiştirmektir. |
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, DOKTORA) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Doktora) almaya hak kazanmaktadırlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Doktora programına başvurabilmek için adayların; tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları ve ALES’ten başvurduğu programın puan türünde 55 puandan az olmamak koşuluyla Enstitü Kurulu önerisi ve Senato kararı ile belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına başvuracak olanların programa kabulünde, ALES puanının yanı sıra yazılı olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya ek olarak mülakat sonucu ile yüksek lisans not ortalaması da değerlendirilebilir. Bu değerlendirmeye ilişkin hususlar ile başvuru koşulları ve öğrenci kabulüne dair diğer hususlar Enstitü Yönetim Kurulu önerisi ve Senato tarafından belirlenen kurallar adaylara uygun yollarla ilan edilir. |
Bu programı tamamlayan öğrenciler Doktor ünvanını alır. |
Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir. |
Bu programda Fizyoterapi ve rehabilitasyonda özelleşmiş alanlarda klinik ve akademik çalışmalarını uzmanlık düzeyinde yürütebilen ve geliştirebilen fizyoterapistler yetiştirilmektedir. Fizyoterapi ve rehabilitasyon doktora programı mezunları, toplumu destekleyip, yönlendirebilmekte, fiziksel aktiviteye katılımı desteklemede, fonksiyonları iyleştirerek fizyoterapi ve rehabilitasyona özel ölçümler ışığında yaşam kalitesini yükseltmek için çalışmaktadırlar. |
Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler uzmanlık alanlarına göre doktora sonrası çalışmalara başvurabilirler. |
1 | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
2 | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. |
4 | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
5 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
6 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
7 | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
8 | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
9 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
10 | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
11 | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
12 | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ARS6001 İleri Araştırma Yöntemleri | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FTR6001 Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Değerlendirme Yöntemleri | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
FTR6002 Ortopedik Rehabilitasyonda Özel Konular | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SEM6887 Seminer | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEZ6888-1 Doktora Tezi - I | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEZ6888-2 Doktora Tezi - II | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEZ6888-3 Doktora Tezi - III | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TEZ6888-4 Doktora Tezi - IV | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
YET6999 Doktora Yeterlilik | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
ARS6001 | İleri Araştırma Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 12 | ||
FTR6001 | Fizyoterapi ve Rehabilitasyonda Kanıta Dayalı Değerlendirme Yöntemleri | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Toplam | 33 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
FTR6002 | Ortopedik Rehabilitasyonda Özel Konular | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
Departmental Elective | 3 | 9 | |||||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
SEM6887 | Seminer | 0 | 0 | 0 | 6 | ||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Departmental Elective | 3 | 12 | |||||
Toplam | 30 |
4. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
YET6999 | Doktora Yeterlilik | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
5. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
TEZ6888-1 | Doktora Tezi - I | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
6. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
TEZ6888-2 | Doktora Tezi - II | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
7. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
TEZ6888-3 | Doktora Tezi - III | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |
8. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
TEZ6888-4 | Doktora Tezi - IV | 0 | 0 | 0 | 30 | ||
Toplam | 30 |