STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE)


Program Tanımı

Pazarlama programı, katılımcıların, modern işletmecilik ve pazarlama yönetimi uygulamalarını içselleştirmelerini sağlamanın yanı sıra, marka yönetiminde derinleşerek, kurumlarını müşteri odaklı bir yaklaşımla ileriye götürecek bilgi ve becerileri edinmelerini hedefler. Pazarlama, işletmenin rekabetçi gücünün ve tüketici gereksinimlerinin değerlendirilmesi neticesinde, örgütün hedeflerine ulaşmasını

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Pazarlama) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Programa başvuru yapan öğrenciler 4 yıllık lisans eğitimini tamamlamış olmalıdır.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu Programı tamamlayan öğrenciler Pazarlama Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanacaktır.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Pazarlama departmanlarında, marka yöneticisi olarak, ürün yöneticisi

Bir Üst Dereceye Geçiş

6 Şubat 2013 Tarihli ve 28551 Sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan yönetmeliğe istinaden tezsiz yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, ancak belirtilen ön koşulları sağladıkları takdirde doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Program Kazanımları

1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2 Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3 Pazarlama ve marka alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4 Pazarlama ve marka alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5 Pazarlama ve marka alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6 Pazarlama ve marka alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6
Dersler
ISL5205 Pazarlama Stratejileri
ISL5253 Tüketici Davranışları
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik
ISL5999 Proje
Departmental Elective
EKO5001 Yönetim Ekonomisi
ISL5074 E-Ticaret
ISL5080 İş Dünyasında Medya ve İletişim
ISL5083 Marka ve Ürün Yönetiminde Ticari Pazarlama Uygulamaları
ISL5102 İnsan Kaynakları Yönetimi
ISL5162 Küresel İşletme Yönetimi
ISL5164 Çok Uluslu Şirket Stratejileri
ISL5170 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
ISL5190 Perakende Yönetimi
ISL5251 Stratejik Marka Yönetimi
ISL5253 Tüketici Davranışları
ISL5254 Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Veri Tabanlı Pazarlama
ISL5255 Stratejik Pazarlama Uygulamaları
ISL5294 Kişisel Satış Teknikleri
ISL5296 Küresel Pazarlama
ISL5308 Küresel Ekonomi
ISL5309 Küresel Pazarlama
ISL5326 Finansal Tablolar Analizi
ISL5331 İş Hayatı Devlet İlişkileri
ISL5334 Tasarım Düşüncesi ve İnovasyon
ISL5348 Proje Yönetimi
ISL5354 Küresel Değişim Yönetimi ve Sürdürülebilirlik
ISL5358 Dijital İşletme Yönetimi
ISL5366 Finansal Risk Yönetimi
ISL5414 Bütçeleme ve Para Yönetimi
ISL5415 Liderlik ve Kurumsal Yönetim
ISL5511 Finansal Yönetim
ISL5544 Finansal Sistem,Sermaye Piyasaları ve Borsa
ISL5612 Üretim ve Süreç Yönetimi
ISL5613 Ülke/Bölge İncelemeleri ve Pazara Giriş Stratejisi
ISL5627 Dijital Pazarlama
ISL5629 Uluslararası Ticaret ve Ekonomi
ISL5630 İş Dünyasında Karar Alma ve Yönetişim
ISL5631 Türkiye Ekonomisi üzerine Güncel Konular
ISL5926 İşletme ve Yönetimde Güncel Yaklaşımlar
ISL5969 Müşteri Deneyimi Yönetimi
ISL5972 Nöropazarlama
KOB5202 Aile Şirketlerinin Yönetimi ve Kurumsallaştırılması
KOB5503 Müşteri İlişkileri ve Satış Yönetimi
PAZ5105 Rekabet Analizi
PAZ5111 Hizmet Pazarlaması ve Yönetimi
PAZ5201 Kriz İletişimi
PAZ5904 Pazarlamada Güncel Konular
PIH5010 İkna ve İletişim Psikolojisi
REK5214 Stratejik Reklam ve Marka İletişimi Yönetimi
REK5303 Reklam ve Marka Stratejileri
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5205 Pazarlama Stratejileri 3 0 3 8
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5253 Tüketici Davranışları 3 0 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
ISL5999 Proje 0 0 0 16
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 7
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


STRATEJİK PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, GÖZTEPE) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ