PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ)


Program Tanımı

Programın amacı, kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Pazarlama) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Programa başvuru yapan öğrenciler 4 yıllık lisans eğitimini tamamlamış olmalıdır.Tezli Yüksek Lisans başvuruları için Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitim Giriş Sınavı sonucu gereklidir. (ALES EA, SAY ya da SÖZ ilgili puan türünden 55 veya muadili puan) İngilizce Yeterlilik Sonuç belgesi (Başvuru için minimum puan: Yabancı Dil Sınavı(YDS): 65, Test of English as a Foreign Language (TOEFL): 79, BAU Dil Yeterlilik Sınavı: 65, YÖKDİL: 65) gereklidir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu Programı tamamlayan öğrenciler Pazarlama Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanacaktır.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve ilgili enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Pazarlama departmanlarında, marka yöneticisi olarak, ürün yöneticisi

Bir Üst Dereceye Geçiş

6 Şubat 2013 Tarihli ve 28551 Sayılı Resmî Gazete’de yayınlanan yönetmeliğe istinaden tezsiz yüksek lisans programından mezun olan öğrenciler, ancak belirtilen ön koşulları sağladıkları takdirde doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Program Kazanımları

1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2 Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3 Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4 Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5 Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6 Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6
Dersler
BUS5205 Pazarlama Stratejileri
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik
MAR5887 Seminer
MAR5888-1 Tez
MAR5888-2 Tez
MBA5201 Tüketici Davranışı
Departmental Elective
BUS5074 E-ticaret ve İnternet Pazarlaması
BUS5075 Dijital Pazarlama
BUS5077 İşletme ve Siyaset İçin Çağdaş İngilizce Becerileri
BUS5079 Kültürlerarası Liderlik ve İletişim
BUS5082 Birleşmeler Devralmalar ve Özel Sermaye
BUS5102 İnsan Kaynakları Yönetimi
BUS5105 Yönetim ve Stratejik Liderlik
BUS5110 Örgütsel Davranış
BUS5164 Uluslararası İşletme
BUS5170 Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
BUS5196 Yeni Girişimcilik
BUS5197 Yeni Ürün Geliştirme
BUS5291 Hizmetler Pazarlaması
BUS5302 Tedarik Zinciri ve Lojistik Yönetimi
BUS5304 Marka Yönetimi
BUS5305 Değişim Yönetimi
BUS5309 Küresel Pazarlama
BUS5323 Küresel Stratejik Yönetim
BUS5331 İş Dünyası ve Hükümet İlişkileri
BUS5334 Tasarım Düşüncesi ve İnovasyon
BUS5348 Proje Yönetimi
BUS5358 Dijital İş Yönetimi
BUS5362 Küreselleşme ve Yükselen Piyasalar
BUS5369 İçerik Pazarlama Esasları
BUS5414 Bütçeleme ve Para Yönetimi
BUS5612 Operasyon Yönetimi
BUS5969 Müşteri Deneyimi Yönetimi
ECO5001 Yönetim Ekonomisi
ENI5013 Yenilikçi İş Kurma
ENI5021 Pazarlamada Yenilikçi Yaklaşımlar
EXM5655 Dijital İş Yönetimi
FIN5228 Finansal Yönetim
GLA5502 Küreselleşme ve İşletme Stratejisi
GLA5905 Çokuluslu Şirketler: Ekonomik, Siyasal ve Yönetim Açıları
MAR5113 Yüksek Teknoloji Pazarlaması Yönetimi
MAR5204 Reklam Yönetimi
MAR5205 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
MAR5502 Nöropazarlamaya Giriş
SDM5001 İş İçin Düşünce Tasarımı
SDM5003 Stratejik Analiz
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5205 Pazarlama Stratejileri 3 0 3 8
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 6
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
MBA5201 Tüketici Davranışı 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
MAR5887 Seminer 0 0 0 10
MAR5888-1 Tez 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
MAR5888-2 Tez 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ