PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ)


Program Tanımı

Programın amacı, kurumlarını müşteri odaklı yaklaşımla, çağın gerekleri çerçevesinde ileriye götürecek, vizyon sahibi pazarlama yöneticileri yetiştirmektir.

Kazanılan Derece

Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ) alanında LİSANS derecesi (Bachelor of Pazarlama) almaya hak kazanmaktadırlar.

Kazanılan Derecenin Düzeyi

Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır.

Kabul Koşulları

Yüksek lisans programına başvurabilmek için adayların, lisans diplomasına sahip olması ve Enstitü Kurulu tarafından programa özgü belirlenecek diğer temel koşulları da sağlamaları gerekir. Ayrıca, tezli programlara başvuran öğrencilerin başvurduğu puan türünde Enstitü Kurulu tarafından 55 puandan az olmamak üzere belirlenecek ALES puanına da sahip olmaları gerekir. Yabancı dilde yürütülecek yüksek lisans programlarına başvuran adayların yabancı dil yeterlik düzeyleri; YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı dil sınavları ile YÖK veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavları veya Üniversite İngilizce Yeterlik Sınavı sonuçlarına göre belirlenir.

Kazanılan Derece Gereklilikleri ve Kurallar

Bu Programı tamamlayan öğrenciler Pazarlama Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanacaktır.

Önceki Öğrenmenin Tanınması

Bahçeşehir Üniversitesi’nde öğrenimine devam edecek öğrenciler, önceki öğrenim kurumunda aldıkları derslerden belirli yönetmelikler çerçevesinde muaf olabilirler. Alınmış dersin içeriğinin, BAU‘da verilen dersin içeriğine uygun olması ve enstitü müdürlüğü tarafından onaylanması durumunda, öğrenci bu dersten muaf tutulabilir.

Mezunların Mesleki Profili

Pazarlama departmanlarında, marka yöneticisi olarak, ürün yöneticisi

Bir Üst Dereceye Geçiş

Bu programdan mezun olan öğrenciler, doktora programlarında öğrenim görmek üzere başvuruda bulunabilirler.

Program Kazanımları

1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme.
2 Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3 Pazarlama alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
4 Pazarlama alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5 Pazarlama alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
6 Pazarlama alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme.

Ders & Program Kazanımları Matrisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Program Kazanımları 1 2 3 4 5 6
Dersler
BUS5205 Pazarlama Stratejileri 5 5 5 5 5 5
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 5 5 5 5 5 5
MAR5887 Seminer 5 5 5 5 5 5
MAR5888-1 Tez 5 5 5 5 5 5
MAR5888-2 Tez 5 5 5 5 5 5
MBA5201 Tüketici Davranışı 5 5 5 5 5 5
Departmental Elective
BUS5074 E-ticaret ve İnternet Pazarlaması
BUS5075 Dijital Pazarlama
BUS5196 Yeni Girişimcilik
BUS5197 Yeni Ürün Geliştirme
BUS5291 Hizmetler Pazarlaması
ENI5021 Pazarlamada Yenilikçi Yaklaşımlar
MAR5502 Nöropazarlamaya Giriş 4 3 4 3 4 3
GE-Elective

Öğretim Programı

1. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
BUS5205 Pazarlama Stratejileri 3 0 3 8
BUS5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik 3 0 3 9
Departmental Elective 3 6
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
2. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
MBA5201 Tüketici Davranışı 3 0 3 8
Departmental Elective 3 7
Departmental Elective 3 8
Departmental Elective 3 7
Toplam 30
3. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
MAR5887 Seminer 0 0 0 10
MAR5888-1 Tez 0 0 0 20
Toplam 30
4. Yarıyıl
Ders Kodu Ders Adı Ön Koşul Teorik Pratik Kredi AKTS
MAR5888-2 Tez 0 0 0 30
Toplam 30

Bölüm Başkanı (ya da Eşdeğeri)


PAZARLAMA (İNGİLİZCE, TEZLİ) - LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ