Sporcu Beslenmesi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, öğrencilerin sporcuların beslenme ihtiyaçlarını anlamalarını ve bu ihtiyaçlara yönelik bilimsel temelli beslenme planları geliştirmelerini hedefler. Program, sporcu sağlığını ve performansını artırmaya yönelik beslenme stratejileri, takviye kullanımı ve egzersiz fizyolojisi gibi konularda derinlemesine bilgi kazandırır. Tezli program, öğrencilere araştırma becerileri kazandırarak, sporcu beslenmesi alanındaki güncel gelişmeleri takip etmelerini ve uygulamalı projelerde yer almalarını sağlar. |
Bu program, LİSANSÜSTÜ seviyesinde öğrenim veren bir programdır. |
Bu programa sadece Beslenme ve Diyetetik lisansından mezun olan öğrenciler başvurabilmektedirler. Başvuru için gerekli koşullar ile programa ilişkin Ana Bilim Dalı Kurul kararı önerisi doğrultusunda Enstitü Yönetim Kurulu tarafından belirlenen diğer başvuru koşulları akademik takvimde belirtilen dönemlerde ilan edilir. ALES puan koşulu aranmamaktadır. |
Tezsiz yüksek lisans programı toplam 30 krediden ve 90 AKTS den oluşmaktadır. Bu program 10 ders ve 1 proje dersinden oluşmaktadır. |
Sporcu Beslenmesi Tezsiz Yüksek Lisans Programına lisans mezuniyeti sadece Beslenme ve Diyetetik Bölümü olan adaylar kabul edilebilmektedir |
Sporcu Beslenmesi tezsiz yüksek lisans programı mezunları, sporcuların performanslarını artırmaya yönelik beslenme stratejileri geliştiren, beslenme ve spor bilimleri alanında uzmanlaşmış profesyonellerdir. Bu mezunlar, sporcu sağlığı, beslenme planlaması, diyet takibi ve performans analizleri gibi alanlarda çalışabilmektedirler |
Bu programda yüksek lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Tezli Yüksek Lisans programlarında öğrenim görebilirler |
1 | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
2 | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
3 | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
4 | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
5 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
6 | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
7 | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
8 | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
9 | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
10 | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
11 | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
12 | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Program Kazanımları | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dersler | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ISL5301 Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 1 | 4 | 2 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SPB5011 Sporcularda İleri Beslenme 1 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SPB5012 Sporcularda İleri Beslenme 2 | 5 | 3 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SPB5999 Proje | 5 | 4 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Departmental Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
GE-Elective | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
1. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
ISL5301 | Araştırma Yöntemleri ve Etik | 3 | 0 | 3 | 9 | ||
SPB5011 | Sporcularda İleri Beslenme 1 | 0 | 0 | 3 | 7 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
2. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
SPB5012 | Sporcularda İleri Beslenme 2 | 0 | 0 | 3 | 8 | ||
Departmental Elective | 3 | 8 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |
3. Yarıyıl | |||||||
Ders Kodu | Ders Adı | Ön Koşul | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS | |
SPB5999 | Proje | 0 | 0 | 0 | 16 | ||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Departmental Elective | 3 | 7 | |||||
Toplam | 30 |